خبر فوری

 
 
تحویل اسناد آتش بس موقت توسط طالبان به هیئت آمریکایی / محمود قریشی: آمریکا پس از توافق صلح نیز به نقش خود در افغانستان ادامه دهد
کد خبر :1321025629

15:09 1398/10/27


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پاکستان و افغانستان, تروریست, تروریسم, طالبان, مذاکرات صلح, وزیر امور خارجه,

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه در پیامی ضمن ابراز دیدار هیئت طالبان به ریاست ملا برادر با هیئتی آمریکایی، ابراز داشت طی این دیدار در رابطه با امور مرتبط با امضای توافقنامه گفتگو صورت گرفت . / شاه محمود قریشی وزیر امورخارجه پاکستان طی سخنرانی در اتاق فکر ″مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل″ در واشنگتن در رابطه با وضعیت منطقه از جمله خاورمیانه، گفت: آمریکا پس از توافق صلح نیز به نقش خود در افغانستان ادامه دهد.


دوحه: به گزارش راز نیوز| سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه در پیامی ضمن ابراز دیدار هیئت طالبان به ریاست ملا برادر با هیئتی آمریکایی، ابراز داشت طی این دیدار در رابطه با امور مرتبط با امضای توافقنامه گفتگو صورت گرفت . براساس گزارش خبرگزاری ها، طالبان، اسناد آتش بس موقت را نیز به زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا، تحویل داده است . یکی از اعضای طالبان به شرط عدم افشای هویت خود ابراز داشت که این اسناد احتمالا تنها برای مدت 7 الی 10 روزه خواهد بود ، اما تاکنون واکنشی از سوی آمریکا یا طالبان در این رابطه ابراز نشده است .
روز گذشته، آمریکا، به منظور پیشرفت به سوی توافق صلح، پیشنهاد آتش بس و کاهش خشونت ها را به طالبان داده بود .

قابل ذکر است، شاه محمود قریشی وزیر امورخارجه پاکستان طی سخنرانی در اتاق فکر ″مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل″ در واشنگتن در رابطه با وضعیت منطقه از جمله خاورمیانه، افغانستان و پاکستان و آمریکا، گفت: پس از انجام توافق صلح نیز چالش های متعددی در افغانستان پیش‌رو خواهند بود، برای همین خروج نظامیان خارجی از افغانستان باید به طور منظم و مرحله ای صورت گیرد .
وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید بر حضور آمریکا و دیگر شرکای بین المللی در افغانستان به منظور ایفای نقش در بازسازی افغانستان پس از خروج نظامیان خارجی بعد از توافق صلح، خاطر نشان کرد که برای حفظ زیرساختهای افغانستان سرمایه گذاری و پول ضروری است که این امر نیز بدون کمک های بین المللی، انجام نخواهد شد.

ارسال نظر

 
1