خبر فوری

 
 
تحولات افغانستان محور گفتگوی تلفنی نخست وزیران پاکستان و بلژیک
کد خبر :1699200068

10:44 1400/06/02


برچسب ها : پاکستان و بلژیک, روند صلح افغانستان, عمران خان, گفتگوی تلفنی, نخست وزیر بلژیک, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان و الکساندر دی کرو نخست وزیران پاکستان و بلژیک در گفتگوی تلفنی با یکدیگر در خصوص اوضاع سیاسی امنیتی افغانستان و آخرین تحولات این کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان و الکساندر دی کرو نخست وزیران پاکستان و بلژیک در گفتگوی تلفنی با یکدیگر در خصوص اوضاع سیاسی امنیتی افغانستان و آخرین تحولات این کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، الکساندر دی کرو نخست وزیر بلژیک شب گذشته با عمران خان نخست وزیر پاکستان به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.

دو طرف در این گفتگوی تلفنی پیرامون مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و بروکسل و همچنین آخرین وضعیت سیاسی امنیتی افغانستان بحث و رایزنی نمودند.

نخست وزیر پاکستان در گفتگو با همتای بلژیکی خود بر اهمیت برپایی صلح در افغانستان برای ثبات در پاکستان و منطقه تاکید ورزید.

مقامات دو کشور همچنین در خصوص روند خارج نمودن اعضای نمایندگی های کشورهای مختلف و نهادهای مختلف بین المللی از افغانستان و اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفتگو نمودند.

الکساندر دی کرو نخست وزیر بلژیک نیز در این گفتگوی تلفنی از تلاش ها و همکاری های دولت پاکستان برای خارج نمودن دیپلمات های کشورهای مخلف به ویژه بلژیک تقدیر نمود و از نخست وزیر پاکستان برای سفر به بلژیک دعوت به عمل آورد.

نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه حفاظت از مردم افغانستان و تامین امنیت آنان و همچنین برپایی ثبات در افغانستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: مذاکره و گفتگو می تواند در یافتن راهکار جامع سیاسی موثر واقع شود.

عمران خان در بخش دیگری از اظهارات خود بر اهمیت حمایت جامعه جهانی از مردم افغانستان تاکید ورزید.

ارسال نظر

 
1