خبر فوری

 
 
تحولات افغانستان محور دیدار وزیر امور خارجه انگلیس با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :327764467

10:52 1400/06/13


برچسب ها : پاکستان و بریتانیا, دومینیک راب, روند صلح افغانستان, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه انگلیس,

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس که در صدر هیئت عالی رتبه در پاکستان به سر می برد صبح امروز با حضور در دفتر نخست وزیر پاکستان با عمران خان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس که در صدر هیئت عالی رتبه در پاکستان به سر می برد صبح امروز با حضور در دفتر نخست وزیر پاکستان با عمران خان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و لندن و موضوعات مختلف مورد علاقه از جمله تحولات افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در جریان این دیدار با اشاره به گفتگوی تلفنی خود با همتای بریتانیایی خود مواضع پاکستان در خصوص تحولات افغانستان را ارائه داد.

وی با تاکید بر اهمیت برپایی صلح در افغانستان و نقش آن در امنیت و ثبات منطقه خاطرنشان کرد: بهبود اوضاع امنیتی در افغانستان، انجام اقدامات در جهت تقویت ثبات و مقابله با مهاجرت گسترده مردمی امری ضروری در شرایط کنونی است. در این میان مقابله با فاجعه انسانی و مستحکم سازی اقتصاد نیاز فوری می باشد.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد جامعه جهانی باید در شرایط کنونی در کنار مردم افغانستان حضور داشته باشد و ضمن برقراری روابط مستحکم با افغانستان باید تسهیلات و امکانات لازم برای تشکیل دولت مستحکم و قوی با حضور تمامی گروه ها و احزاب را در اختیار این کشور قرار دهد.

وی با هشدار به تلاش برخی از گروه ها و عناصر مخرب امنیت در افغانستان ابراز داشت: دشمنان امنیت در افغانستان در تلاش برای به وخامت کشاندن اوضاع امنیتی در این کشور هستند و در صورت غفلت در این امر به موفقیت خواهند رسید.

عمران خان در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار وزیر امور خارجه بریتانیا وی را از آخرین اوضاع منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل هند و اقدامات ضد انسانی ارتش هند در این منطقه و همچنین اقدام اخیر غیر انسانی هند در ربودن جسد سید علی گیلانی رهبر آزادی خواه جنبش کشمیر آگاه ساخت.

نخست وزیر پاکستان در ادامه با اشاره به سطح روابط موجود میان ملت و دولت پاکستان و بریتانیا نسبت به اقدام لندن در درج نام پاکستان در فهرست قرمز ممنوعیت سفر به بریتانیا گفت: این اقدام باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان دو تابعیتی شده است.

 

ارسال نظر

 
1