خبر فوری

 
تحلیلگر: دولت عمران خان نمی‌تواند ثبات اقتصادی کشور پاکستان برقرار کند
کد خبر :526236310

16:05 1397/10/25


برچسب ها : اقتصاد, تحلیل, حزب تحریک انصاف, دولت پاکستان, عمران خان,

دولت عمران خان نمی‌تواند ثبات اقتصادی در پاکستان ایجاد کند.


به گزارش «راز نیوز» دولت حزب تحریک انصاف نمی‌تواند اقتصاد کشور پاکستان را اداره کند که این امر موجب گرانی بیش‌ازحد و نزول تجارت در این کشور شده است و این‌یکی از بزرگ‌ترین مشکلات برای تکمیل تمامی وعده‌های این حزب در انتخابات است. دولت عمران خان با شعارهای ایجاد 100 میلیون شغل، پانصد هزار خانه و پایان اختلاس در کشور وارد انتخابات پاکستان شده بود.

دولت عمران طی اقدامی برای جلوگیری از فساد مالی 172 نفر که خارج از کشور حساب بانکی داشته‌اند را در لیست ممنوع‌الخروج پاکستان قرارداد که در آن نام دولت مردانی همچون بلاول بوتو و پدر او آصف علی زرداری از حزب مردمی پاکستان و وزیر ارشد ایالت سند مرادعلی شاه نیز دیده می‌شود.

از طرفی رهبران یکی از بزرگ‌ترین حزب سیاسی پاکستان، حزب مسلم لیگ ن «نواز شریف» در زندان به سر می‌برند و پرونده رهبر دوم در دادگاه در حال برسی است. دولت حزب تحریک انصاف به دلیل پرونده‌سازی علیه دو حزب سیاسی بزرگ پاکستان نیز تحت‌فشار شدید قرارگرفته است.

دولت عمران خان برای تشکیل دولت، حزب‌های کوچک را با خود متعهد کرده است. طبق گفته تحلیلگران دولت عمران خان به دلیل متعهد بودن با حزب‌های سیاسی کوچک باید دستورات آن‌ها را بپذیرد که این امر موجب جلوگیر از دستورات اصلی خود حزب تحریک انصاف شده است.

طبق گفته تحلیلگران اقتصادی دولت با شعارهای اقتصاد بهتر وارد کار شد اما در عمل هیچ اقدامی برای ثبات اقتصادی انجام نداده است. یکی از تحلیلگران اقتصادی شهر کراچی شاهد صدیقی گفت: دولت پاکستان برای در دست گرفت سرمایه‌گذاری از بانک‌های اسلامی درخواست اوراق سرمایه‌گذاری کرده است که این اوراق بنام «سکوک» شناخته می‌شوند. وی افزود اوراق سکوک یکی از پرسودترین اوراق است که نسبت به اوراق کشورهای غربی نیز سود بالایی دارد.

عطا محمد استاد امور مالی بین‌المللی در دانشگاه پاریس می‌گوید: به دلیل اقدامات دولتی روابط پاکستان و آمریکا رو به بهبود است و امکان دارد نام پاکستان را در لیست سیاه کشورهای حامی تروریست‌ها قرار ندهند اما وقتی به اقتصاد پاکستان نگاه بی اندازیم متوجه می‌شویم که دولت نمی‌تواند ثبات اقتصادی را در پاکستان ایجاد کند.

ارسال نظر

 
1