خبر فوری

 
 
تحلیل روزنامه نگار پاکستانی در خصوص سفر جداگانه فرمانده ارتش پاکستان به عربستان سعودی
کد خبر :578598855

17:04 1400/02/20


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و عربستان سعودی, ریاض, ژنرال قمر جاوید باجوا, عمران خان, فرمانده ستاد ارتش پاکستان, نخست وزیر پاکستان,

این روزنامه نگار برجسته پاکستانی در این خصوص ابراز داشت: سفر فرمانده ارتش و نخست وزیر پاکستان به عربستان سعودی سوالات مختلفی را مطرح می کند و مهمترین سوال این است که این سفر چرا در این سطح عالی برگزار گردید؟


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران یعقوب روزنامه نگار پاکستان در تحلیل چرایی سفر جداگانه فرمانده ارتش پاکستان به عربستان سعودی پیش از سفر رسمی نخست وزیر این کشور به عربستان ابراز داشت: ژنرال قمر جاوید باجوا به منظور رایزنی با مقامات ریاض و ایجاد فضای مساعد سیاسی در عربستان سعودی پیش از عمران خان به این کشور سفر و با مقامات مختلف آن دیدار و رایزنی نموده است.

این روزنامه نگار برجسته پاکستانی در این خصوص ابراز داشت: سفر فرمانده ارتش و نخست وزیر پاکستان به عربستان سعودی سوالات مختلفی را مطرح می کند و مهمترین سوال این است که این سفر چرا در این سطح عالی برگزار گردید؟

وی افزود: سفر مقامات نظامی و سیاسی پاکستان به عربستان سعودی سه سوال مهم و اساسی را به دنبال دارد، نخست اینکه چرا این در سفر در سطح عالی برگزار گردید؟ دوم اینکه چرا فرمانده ارتش و نخست وزیر پاکستان به صورت جداگانه به عربستان سعودی سفر نمودند؟ و سوال سوم اینکه این سفر چه دستاوردهایی برای پاکستان به همراه داشته است؟!

عمران یعقوب در ادامه خود به سوالات مطرح شده پاسخ داده و تصریح می کند: امارات متحده عربی نقش ویژه در کاهش تنش های سیاسی میان اسلام آباد و ریاض داشته است، با توجه به اینکه محمد بن سلمان تحت تاثیر زیاد امارات متحده عربی قرار دارد بنابراین ابوظبی نقش موثری برای بهبود روابط میان پاکستان و عربستان سعودی داشته و تلاش های زیادی را در این زمینه انجام داده است.

وی در تشریح پاسخ سوال دوم خود خاطرنشان کرد: فرمانده ارتش پاکستان پیش از سفر عمران خان به عربستان سعودی با حضور در این کشور و دیدار با مقامات عالی رتبه سعودی برای ایجاد فضای مساعد سیاسی و پیش زمینه مناسب تلاش نموده است.

عمران یعقوب افزود: نیروهای مسلح پاکستان و فرمانده آن از احترام ویژه ای در عربستان سعودی برخوردار هستند زیرا عربستان سعودی هیچگونه اختلاف سیاسی با نیروهای مسلح پاکستان ندارد، فرمانده ارتش پاکستان پیش تر از نخست وزیر پاکستان با سفر به عربستان سعودی به مقامات این کشور القا نموده است که همواره برای حفاظت از تمامیت ارضی شما آماده هستیم.

لازم به ذکر است عمران خان نخست وزیر پاکستان امروز با پایان سفر سه روزه خود به عربستان سعودی به اسلام آباد بازگشت، وی در این سفر خود که با همراهی هیئت عالی رتبه پاکستان صورت گرفت با مقامات مختلف عربستان سعودی از جمله محمد بن سلمان ولیعهد این کشور و خالد بن سلمان وزیر دفاع و دیگر مقامات این کشور به دیدار و رایزنی پرداخت.

ارسال نظر

 
1