خبر فوری

 
 
تحصن مردم در بزرگراه ساحلی مکران در پی ربوده شدن ده جوان بلوچ از بندر گوادر
کد خبر :999966911

11:34 1401/06/01


برچسب ها : افراد ربوده شده بلوچ, بزرگراه ساحلی مکران, بندر گوادر, تحصن, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, شهروندان بلوچ, نیروهای امنیتی پاکستان,

به دنبال تداوم اقدامات سرکوبگرانه نهادهای امنیتی پاکستان علیه شهروندان بلوچ ده‌ها تن از مردم در بزرگراه ساحلی مکران به تحصن پرداخته و خواستار آزادی شهروندان ربوده شده بلوچ توسط نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| به دنبال تداوم اقدامات سرکوبگرانه نهادهای امنیتی پاکستان علیه شهروندان بلوچ ده‌ها تن از مردم در بزرگراه ساحلی مکران به تحصن پرداخته و خواستار آزادی شهروندان ربوده شده بلوچ توسط نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نیروهای امنیتی ارتش پاکستان در تازه‌ترین اقدام خود علیه شهروندان بلوچ طی عملیاتی ده جوان بلوچ را از بندر گوادر ایالت بلوچستان بازداشت و ناپدید نمودند.

در پی این اقدام نهادهای امنیتی پاکستان، ده‌ها تن از مردمان بلوچ به سرپرستی مولوی هدایت الرحمان رئیس حزب جنبش حق در بزرگراه ساحلی مکران به تحصن نشسته‌اند.

جنبش صدای افراد ربوده شده بلوچ که در زمینه آزادی شهروندان ربوده شده بلوچ فعالیت می‌کند با تأیید خبر دستگیری شهروندان بلوچ توسط نهادهای امنیتی پاکستان با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در توییتر عنوان داشت: گزارشاتی مبنی بر ربوده شدن بیش از ده شهروند جوان بلوچ از نقاط مختلف گوادر ظرف مدت یک هفته اخیر دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: اسامی هفت تن از افراد ربوده شده بلوچ شناسایی شده است که به این شرح می‌باشد: امین، سمیر حمزه، بالاچ حاجی سلیمان، مزمل، کچکول، علی جمعه و احسان فقیر.

از سوی دیگر ده‌ها تن از معترضین به روند ربوده شدن شهروندان بلوچ در بزرگراه ساحلی مکران به تحصن نشسته‌اند و اعلام نموده‌اند تا زمانی که افراد ربوده شده از بند سرویس‌های اطلاعاتی پاکستان آزاد نشوند به تحصن خود پایان نخواهیم داد.

 

ارسال نظر

 
1