خبر فوری

 
 
تحریم هشت شهروند پاکستانی،ایرانی و افغانی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا
کد خبر :2057585644

13:04 1397/08/02


برچسب ها : آمریکا, ایران, پاکستان, وزارت خزانه داری,

علاوه بر 2 شهروند ایرانی،2 شهروند پاکستانی و 4 شهروند افغان را به اتهام ارتباط با سپاه قدس و طالبان را به فهرست تحریم خود اضافه کرد و طبق آن اموال موجود این افراد در ایالات متحده ضبط شده و در دیگر فعالیت های تجاری و مالی نیز با محدودیت روبرو خواهند بود.


واشنگتن:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو دفتر مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا روزگذشته علاوه بر 2 شهروند ایرانی،2 شهروند پاکستانی و 4 شهروند افغان را به اتهام ارتباط با سپاه قدس و طالبان را به فهرست تحریم خود اضافه کرد و طبق آن اموال موجود این افراد در ایالات متحده ضبط شده و در دیگر فعالیت های تجاری و مالی نیز با محدودیت روبرو خواهند بود.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا شهروندان افغانی که مورد تحریم قرار گرفتند عبارتند از عبدالله صمد فاروقی،محمد داوود مزمل،عبدالرحیم منان و صدر ابراهیم افغانی و شهروندان پاکستانی در لیست تحریم وزارت خزانه داری عبدالعزیز و حافظ عبدالماجد هستند.

شهروند پاکستان مرتبط با گروه طالبان که مورد تحریم آمریکا واقع شده است سابقه پخش مواد مخدر را دارد و اکنون متهم به ارتباط با شورای طالبان شهر کویته است.ابراهیم دیگر تبعه پاکستانی موجود در این فهرست نیز متهم به آموزش نیروهای طالبان است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین نام «اسماعیل رضوی» را که با «نام مصطفی مهاجری» نیز شناخته می شود را نیز  به فهرست ایرانی های تحت تحریم اضافه کرد.

نام «محمد ابراهیم اوحدی» که با نام های «جلال اوحدی»، «جلال طاهری» و یا «جلال واحدی» نیز شناخته می شود، به این فهرست افزوده شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا 2 فرد ایرانی را به اتهام ارتباط با سپاه قدس و گروه شبه نظامی طالبان مورد تحریم قرار داده است.

پیش تر نیز مقامات آمریکایی،ایران را متهم به ارتباط با گروه تروریستی طالبان نمودند.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا طی سخنانی گفت:در تحریم های ما آن دسته از اعضای طالبان مورد هدف قرار گرفته اند که در عملیات های انتحاری و دیگر فعالیت های تروریستی نقش داشته اند،همچنین ایرانی هایی که از این افراد حمایت مالی میکردند را نیز در فهرست تحریم خود اضافه نمودیم.

وی در ادامه مدعی شد:آموزش طالبان از سوی ایران و حمایت از مالی و تسلیحاتی از وی نشانه آشکاری از دخالت ایران در امور منطقه است و ایران به طور واضح در حمایت از تروریسم نقش دارد.

وی گفت:آمریکا و متحدانش دیگر تحمل دخالت ایران در امور افغانستان و تلاش برای بی ثباتی در افغانستان را تحمل نخواهد نمود.

دفتر مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا(TFTC) به منظور شناسایی شبکه های تروریستی و انحلال آنان در سال 2017 به ریاست آمریکا و عربستان سعودی تشکیل گردید.

وزارت خزانه داری آمریکا پیش از این نیز در تاریخ 24 مهر شرکت های تراکتور سازی تبریز و صنایع فولاد مبارکه اصفهان و بانک های ملت،مهر اقتصاد نوین به لیست تحریم های موسوم به ضد تروریسم اضافه کرده بود.

این تحریم ها در پی فرمان اجرایی دونالد ترامپ برای خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران و کشورهای پنج به علاوه یک موسوم به برجام صادر شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری، با ادعای اینکه تهران روح برجام را نقض کرده ، اعلام کرد واشنگتن از آن خارج می‌شود و تحریم‌هایی که پس از اجرای برجام لغو شده بودند را بار دیگر علیه تهران اعمال می‌کند.

دور اول تحریم‌های آمریکا ۱۶ مرداد بازگشتند و دور دوم قرار است ۱۴ آبان اجرایی شوند.

با بازگشت بخش نخست تحریم‌ها، خرید دلار آمریکا توسط دولت ایران، تجارت فلزات گرانبها و برخی فلزات خام یا نیمه ساخته مانند آلومینیوم و فولاد به ایران، و برخی داد و ستدهای مالی جمهوری اسلامی ایران مشمول تحریم شد.

دور دوم تحریم‌ها، صادرات نفت و گاز، و داد و ستد مالی با بانک مرکزی ایران را هدف قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

 
1