خبر فوری

 
تحریم های جدید آمریکا علیه افراد وابسته به گروه های تروریستی و نظامی
کد خبر :1990541360

16:34 1398/06/20


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, تروریست, تروریسم, حزب الله لبنان, حماس, داعش, سپاه پاسداران, طالبان, گروه القاعده,

آمریکا مفتی نور ولی محسود رهبر گروه تروریستی طالبان پاکستان TTP را که در حملات علیه نظامیان و غیر نظامیان پاکستانی نقش داشته است، به همراه تعدادی دیگر را در فهرست تروریستی جهانی درج کرده است.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز، آمریکا مفتی نور ولی محسود رهبر گروه تروریستی طالبان پاکستان TTP را که در حملات علیه نظامیان و غیر نظامیان پاکستانی نقش داشته است، به همراه تعدادی دیگر را در فهرست تروریستی جهانی درج کرده است. طبق اعلامیه صادر شده از جانب دفتر وزارت امور خارجه آمریکا، ایالات متحده علاوه بر رهبران گروه های تروریستی طالبان پاکستان، جهاد اسلامی فلسطین، داعش و القاعده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حزب الله لبنان، حماس فلسطین و دیگر گروه ها را در فهرست تروریسم جهانی درج کرده است.
گفتنی است مفتی نور ولی محسود پس از هلاکت ملا فضل الله رهبر پیشین این گروه در اثر حمله هوایی در سال 2018، به عنوان رهبر جدید طالبان پاکستان منتخب شد. گروه تروریستی طالبان پاکستان به رهبری مفتی محسود مسئولیت بیشتر حملات تروریستی در خاک پاکستان را نیز برعهده‌ گرفته است. همچنین آمریکا ماه گذشته میلادی یکی از گروه های فعال مسلح بلوچ در ایالت بلوچستان پاکستان قبل از سفر نخست وزیر پاکستان به واشنگتن، موسوم به ارتش آزادی بخش بلوچستان BLA را نیز تروریست قرار داده بود، که طبق تحلیل کارشناسان پاکستانی این امر هدیه ای برای خشنودی عمران خان قبل از سفرش به واشنگتن بوده است.
طبق اعلامیه وزارت امور خارجه آمریکا، رئیس جمهور آمریکا دستور العمل اجرایی برای مقابله با تروریسم و مدرن سازی مقامات را امضاء کرده است.
دستور اجرایی اقدام جدیدی پس از حمله سپتامبر 2001 ، برای تروریست قرار دادن گروه های افراطی و ممنوعه است که آمریکا را مجاز به اعمال محدودیت ها علیه رهبران گروه های تروریستی می‌کند.
طبق این اعلامیه، آمریکا "حراس الدین" شاخه گروه تروریستی القاعده در سوریه را نیز نامزد فهرست ویژه تروریستی جهانی SDGT کرده است. علاوه بر آن 12 تن وابسته به گروه هایی چون جهاد اسلامی، داعش، داعش فلیپین، داعش آفریقای غربی و طالبان پاکستان، حزب الله لبنان و حماس را نیز در این فهرست جهانی درج کرده است. از طرفی وزارت دارایی آمریکا نیز علیه 15 فرد وابسته به گروه های تروریستی داعش، داعش فلیپین، داعش آفریقای غربی، القاعده و حماس و تیپ قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبق همین قانون تحریم هایی اعمال کرده است. وزارت امور خارجه آمریکا هدف از این تحریم و محدودیت ها را جلوگیری از اقدامات تروریستی خواند و افزود، دارایی های موجود این افراد در آمریکا مصادره خواهند شد و هیچ شهروند آمریکایی اجازه معامله یا تجارت با این افراد را نخواهد داشت.
در فهرست جدید اسامی افرادی چون: امیر نور ولی محسود گروه تروریستی طالبان پاکستان، ژنرال محمد الهندی معاون گروه تروریستی جهاد اسلامی، ابو عبدالله ابن عمر البرناوی گروه تروریستی داعش آفریقای غربی، حاتب حاجان سوادجان گروه تروریستی داعش فلیپین، و علی کاراکی رهبر ارشد شورای جهاد حزب الله، محمد حیدر، فعاد شکر و ابراهیم عاقل حزب الله درج شده است.

ارسال نظر

 
1