خبر فوری

 
تحریم 13 شرکت پاکستانی توسط وزارت بازرگانی آمریکا در خصوص فعالیت های هسته ای
کد خبر :895991032

17:16 1400/09/20


برچسب ها : برنامه هسته ای, پاکستان, پاکستان و آمریکا, تحریم, تحریم های آمریکا, دولت آمریکا, واشنگتن, وزارت بازرگانی آمریکا,

دولت آمریکا 13 شرکت پاکستانی را به اتهام کمک به برنامه های هسته ای و موشکی پاکستان تحریم کرده است.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | دولت آمریکا 13 شرکت پاکستانی را به اتهام کمک به برنامه های هسته ای و موشکی پاکستان تحریم کرده است.اما این 13 شرکت از تحریمی که دولت آمریکا علیه آنها وضع کرده است اطلاعی ندارند همچنین به نظر می رسد آنها در تاریکی کامل به سر می برند و نمی دانند چه موانعی بر سر راه شان آمده و این محدودیت ها چه پیامدهای قانونی دارد.

در تاریخ 5 آذر 1400 (26 نوامبر 2021) وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا با صدور اطلاعیه ای، 13 شرکت پاکستانی را که با آمریکا در روابط تجارتی بودند تحریم کرد.

ایالات متحده آمریکا با شناسایی نهادهایی که توجیهات خاص، توصیفی و قابل قبولی برای این تصور دارند که در فعالیت هایی شرکت داشته یا دارند که مغایر با منافع سیاست خارجی یا امنیت ملی آمریکا باشد، آنها را در لیست تحریم خود می گنجانند.

به گفته وزارت بازرگانی آمریکا، این 13 شرکت پاکستانی با واردات فناوری حساس از ایالات متحده به برنامه هسته ای و برنامه موشک های بالستیک پاکستان کمک می کنند.

طبق سند وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا، شرکت های Q&N Traders، UHL، Judding Refrigeration & Air Conditioning Equipment (Pvt) Ltd، K Soft Enterprises، Seljuk Traders (SMC Pvt) Ltd ، مهندسین فناوری جهانی (Global Tech Engineers)، تجارت و لوازم آسا (Asae Trade & Supplies) و Jade Machinery Pvt Ltd، PolyAsia Pacific Limited (PAPL) و Tech Company Limited به دلایل ذکر شده، در لیست تحریم ایالات متحده آمریکا افزوده شده اند.

به گزارش وزارت بازرگانی آمریکا، برخی از شرکت های پاکستانی نیز به شرکت های چینی در دستیابی به فناوری حساس از ایالات متحده کمک می کردند.

به گفته این وزارت، این شرکت ها نه تنها تجهیزات حساسی را از آمریکا برای برنامه هسته ای پاکستان خریداری می کردند بلکه شرکت های پاکستانی را به عنوان پوششی برای فعالیت های خود قرار میدانند.

همچنین کمیته بازبینی کاربر نهایی (ERC)، تصمیم گرفت تا شرکت القرطاس، شرکت Prime Tech مستقر در پاکستان و دو کارمند آن به نام های محمد اشرف و محمد فرخ را به فهرست تحریم اضافه کند، زیرا به گفته ERC این شرکت ها در فعالیت های هسته ای ناامن پاکستان نقش دارند.

وزارت بازرگانی آمریکا همچنین شرکت Broad Engineering را به دلیل ارائه خدمات و کمک به برنامه موشک های بالستیک پاکستان در لیست تحریم افزوده است.

شرکت های مذکوره برای دستیابی به چنین اقلامی بدون مجوز لازم از اداره تکنولوژی پاکستان (Techlinks) در "لیست ورودی" قرار گرفتند، به همین دلیل طبق شرط EAR (مقررات اداره صادرات) آنها مجازات خواهند شد. همچنین به گفته این اداره، شرکت های مذکوره در سال 2018 در لیست ورودی اداره تکنولوژی پاکستان قرار گرفتند.

همه این شرکت ها از انجام مستقیم تجارت در ایالات متحده آمریکا منع نشده اند، اما وزارت بازرگانی آمریکا این شرکت ها را ملزم به دریافت مجوز قبل از واردات هر گونه کالایی از ایالات متحده کرده است.

 

ارسال نظر

 
1