خبر فوری

 
تجمع عظیم جنبش تحفظ پشتون در منطقه وانا خیبر پختون خوا
کد خبر :1117932409

14:21 1399/07/01


برچسب ها : PTM, جنبش تحفظ پشتون, خیبر پختون خوا, محسن داور و علی وزیر داور, وانا, وزیرستان جنوبی,

هزاران نفر از طرفداران جنبش تحفظ پشتون(PTM) به رهبری علی وزیر از رهبران ارشد این جنبش در منطقه وانا واقع در مناطق قبایلی وزیرستان جنوبی گردهم آمدند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| هزاران نفر از طرفداران جنبش تحفظ پشتون(PTM) به رهبری علی وزیر از رهبران ارشد این جنبش در منطقه وانا واقع در مناطق قبایلی وزیرستان جنوبی گردهم آمدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، تجمع مسالمت آمیز جنبش تحفظ پشتون روز یکشنبه سی ام شهریور ماه در پمپ بنزین میرزا عالم واقع در منطقه وانا در وزیرستان جنوبی با حضور هزاران نفر از مردم پشتون برگزار گردید.

جنبش تحفظ پشتون در فراخوان خود از تمامی ملت پشتون در مناطق قبایلی برای حضور در این تجمع صلح آمیز در منطقه وانا دعوت به عمل آورد، این جنبش در بیانیه خود با اشاره به افزایش اقدامات خشونت گرایانه و تروریسم دولتی در ایالت خیبر پختون خوا و به ویژه مناطق قبایلی عنوان نموده است ما برای اعتراض به گسترش تروریست های تحت حمایت دولت و تعرض نیروهای وابسته به ارتش پاکستان به مردم بی دفاع پشتون به صورت صلح آمیز در منطقه وانا گردهم خواهیم آمد.

جنبش تحفظ پشتون در این بیانیه بر ادامه مبارزات مدنی و اجتماعی خود برای مقابله با خشونت علیه مردم پشتون همچون ترور هدفمند، ربایش و گروگانگیری و اذیت و آزار زنان و کودکان تا زمان پایان این جرایم تاکید نموده است.

در حاشیه این نشست تعدادی از افراد ناشناس به شلیک تیر هوایی سعی در برهم زدن تجمع صلح آمیز مردمی و به آشوب کشاندن آن نمایند که با هوشمندی مردم و عدم واکنش به آن تلاش این افراد با شکست مواجه گردید و تجمع و سخنرانی رهبران جنبش تحفظ پشتون طبق برنامه ادامه یافت.

ارسال نظر

 
1