خبر فوری

 
 
تبلیغ داعش در مدارس ننگرهار افغانستان
کد خبر :948061497

20:28 1397/05/17


برچسب ها : تکفیری, داعش, طالبان افغانستان,

به گزارش راز نیوز نماینده ایالت ننگرهار در پارلمان افغانستان اعلام کرد در مدارس این شهر داعش آزادانه در حال تبلیغ و گسترش است. ایالت ننگرهار را به عنوان مقر اصلی داعش شمار میکنند.


 

به گزارش راز نیوز نماینده ایالت ننگرهار در پارلمان افغانستان اعلام کرد در مدارس این شهر داعش آزادانه در حال تبلیغ و گسترش است. ایالت ننگرهار را به عنوان مقر اصلی داعش شمار میکنند.

طبق گفته افغان نیوز طاهر قدیر اعلام کرد: داعش آزادانه در حال تبلیغ است و این امر را به سازمان های مربوطه اعلام کردیم اما تا به حال هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

به یاد داشته باشیم بیشترین حملات تروریستی در افغانستان را داعش به عهده گرفته است که بزرگترین حمله هفته گذشته در ننگرهار صورت گرفت.

ایالت شرقی افغانستان پایگاه اصلی داعش به شمار می رود. ننگرهار همان منطقه ای است که داعش اولین فعالیت های تروریستی خود را آغاز کرده بود. تحیلیل گران اعلام کرده اند که در این منطقه برای فعالیت های تروریسم هیچ مانعی وجود ندارد و آنها به راحتی در حال فعالیت نظامی است.

این سمت خبر تسلیم شدن حبیب الرحمن رئیس داعش در ایالت های جوزان و فاریاب به همراه 150 جنگجوی دیگر در رسانه های اعلام شد. گفته می شود این خبر به دروغ نقل شده است.

خبرگزاری ماندگار افغانستان اعلام کرد در چند ماه اخیر شاهد جنگ بین طالبان و داعش در مناطق جوزان و فاریاب بوده ایم که در آخر داعش شکست سینگین دیگری را مقابل طالبان تجربه کرد. طبق اطلاعات به دست رسیده داعش در این روزها با سازمان های دولتی در ارتباط بوده است. و بعد از شکست سنگین داعش آنها را توسط هلیکوپتر نجات دادند و این خبر را به شکل تسلیم شدن داعش به دروغ در خبرگزاری ها اعلام کرده اند.

طبق گفته تحلیلگر تروریست داعشی حبیب الرحمن را چند سال قبل به افغانستان آورده بودند. وی افزود سه ماه قبل طالبان را از مناطق ارزگان، هلمند، زابل و نمروز به شمال افغانستان آوردند و به نظر میرسد توسط این افراد پاکسازی داعش صورت گرفته است. و بعد فرماندهان را به همراه چند تن دیگر نجات دادند.

تحلیلگر نظامی و امنیتی افغانستان جاوید کوهستانی با انتقاد از دولت اشرف غنی اعلام کرد سیاست این دولت در راستای تروریسم بسیار پیچیده و مشکوک است. وی افزود گروهی را که به عنوان داعش در آن منطقه فرستادن پشت تمامی این اقدامات دولت بوده و فرماندهان گروه را برای اهداف بعدیخود نجات داده اند. بجز جاوید کوهستانی، تحلیلگران دیگری نیز عنوان میکنند که دولت اشرف غنی در مقابل داعش برخورد نرمی دارد.

ارسال نظر

 
1