خبر فوری

 
تبریک رییس مجلس سنای پاکستان به نعمان کورتولموش رییس جدید مجلس ترکیه در گفتگوی تلفنی با وی
کد خبر :1450294706

10:55 1402/04/02


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ترکیه, تبریک, رئیس مجلس سنای پاکستان, گفتگوی تلفنی, مجلس ملی کبیر ترکیه, محمد صادق سنجرانی, نعمان کورتولموش,

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان طی تماس با نعمان کورتولموش رییس جدید مجلس ترکیه پیام تبریک ملت و دولت پاکستان را به وی ابلاغ و برای او آرزوی موفقیت و سربلندی را مسئلت کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان طی تماس با نعمان کورتولموش رییس جدید مجلس ترکیه پیام تبریک ملت و دولت پاکستان را به وی ابلاغ و برای او آرزوی موفقیت و سربلندی را مسئلت کرد.
طبق اعلام دبیرخانه سنای پاکستان، صادق سنجرانی و نعمان کورتولموش در این گفتگوی تلفنی پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر عزم خود برای تقویت روابط پارلمانی میان اسلام آباد و آنکارا تأکید کردند.
رییس مجلس سنای پاکستان بر اهمیت توسعه بیشتر همکاری های پارلمانی بر اساس ارزش های مشترک و روابط تاریخی میان دو کشور تاکید نمود.
دو طرف همچنین در خصوص ایجاد آرامش، ثبات و گسترش توسعه و آبادانی منطقه از طریق دیپلماسی پارلمانی به بحث و گفتگو پرداختند.
سنجرانی با تقدیر از دولت ترکیه برای حمایت از مواضع اسلام آباد در مجامع بین‌المللی اظهار داشت: مردم پاکستان ارادت قلبی به مردم و دولت ترکیه دارند، ترکیه توانسته است تحت رهبری رجب طیب اردوغان عملکرد خوبی را به عنوان نماینده جهان اسلام در عرصه بین المللی به نمایش بگذارد.
در ادامه نعمان کورتولموش رییس جدید مجلس ترکیه ضمن تقدیر از پیام صمیمانه رییس مجلس سنای پاکستان بر عزم خود برای گسترش روابط میان دو کشور تأکید کرد.
مقامات دو کشور همچنین اهمیت تقویت دموکراسی و نیز همکاری های نزدیک در بخش های مختلف را پذیرفتند.

ارسال نظر

 
1