خبر فوری

 
تبرئه یک عضو جنبش طالبان پاکستان از اتهام حمل سلاح و مواد منفجره
کد خبر :576958877

09:54 1398/07/14


برچسب ها : تبرئه, جنبش طالبان پاکستان, دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم, کراچی,

دادگاه مبارزه با تروریسم(ATC) شهر کراچی یک عضو جنبش طالبان پاکستان که به جرم حمل سلاح و مواد منفجره تحت بازداشت بود را از تمامی اتهامات وارده تبرئه نمود.


کراچی: به گزارش راز نیوز| دادگاه مبارزه با تروریسم(ATC) شهر کراچی یک عضو جنبش طالبان پاکستان که به جرم حمل سلاح و مواد منفجره تحت بازداشت بود را از تمامی اتهامات وارده تبرئه نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، قاضی دادگاه مبارزه با تروریسم در حین بررسی این پرونده اظهار داشت: عدم وجود مستندات کافی و تناقض گفته‌های شاهدان با مدارک ارائه شده، باعث افزایش شبهه و تردید در اثبات اتهامات وارده علیه متهم شده است و بر این اساس، متهم در صورت نداشتن پرونده کیفری دیگر، باید هرچه فوری آزاد گردد.

بر اساس کیفرخواست صادره، رحمان حسین از فرماندهان جنبش طالبان پاکستان بوده که در افغانستان تحت آموزش‌های نظامی قرار گرفته است و پس از به هلاکت رسیدن شیر بهادر به ‌عنوان فرمانده طالبان منتخب شده بود، همچنین نام وی نیز در لیست قرمز سازمان مبارزه با تروریسم نیز درج شده است.

طبق این کیفرخواست، شواهد و مستندات ارائه شده از محل بازداشت متهم، تمامی اتهامات وارده علیه رحمان حسین مبنی بر همراه داشتن مواد منفجره به مقدار دو کیلوگرم، 6 بمب دستی تعبیه شده در توپ تنیس، 2 بمب تعبیه شده در زودپز و یک بمب دستی ساده را تائید می‌کند.

بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی شاهد کریم بازرس تحقیقاتی پرونده، رحمان حسین به جرم همراه داشتن مواد منفجره و حمل سلاح‌های بدون مجوز تحت بازداشت قرار گرفت و بر همین اساس، دادگاه مربوطه وی را به‌عنوان مجرم اعلام نمود، اما متهم با رد تمامی اتهامات وارده خواستار بررسی مجدد پرونده از سوی دادگاه شد.

وکیل متهم در جلسه بررسی این پرونده، با متناقض خواندن اظهارات شاهدان عینی و گزارش صادره مبنی بر کشف سلاح و مواد منفجره توسط نیروهای امنیتی، خواستار تبرئه موکل خود شد.

از سوی دیگر غلام مرتضی متلو دادستان ویژه در این باره اظهار داشت: متهم با اجاره نمودن منزلی واقع در منطقه فرنتیر کلونی شهر کراچی، مشغول طراحی عملیات‌های تروریستی بوده است.

لازم به ذکر است نیروهای گروه مبارزه با تروریسم، رحمان حسین از اعضای گروهک فضل الله یکی از زیرشاخه‌های جنبش طالبان پاکستان را در بهمن ماه 1397 در حومه شهر کراچی بازداشت کردند.

ارسال نظر

 
1