خبر فوری

 
تبادل 1500 زندانی میان طالبان و دولت افغانستان گامی مثبت در جهت پیشبرد روند صلح
کد خبر :374846753

10:49 1399/05/11


همزمان با اعلام آتش بس 3 روزه از سوی دولت افغانستان و گروه شبه نظامی طالبان به مناسبت عید سعید قربان، دو طرف 1500 تن از زندانیان خود را با یکدیگر مبادله نمودند.


 

کابل: به گزارش راز نیوز| همزمان با اعلام آتش بس 3 روزه از سوی دولت افغانستان و گروه شبه نظامی طالبان به مناسبت عید سعید قربان، دو طرف 1500 تن از زندانیان خود را با یکدیگر مبادله نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان پس از اعلام آتش بس سه روز طی حکمی دستور آزادی 500 تن از شبه نظامیان طالبان از بند زندان های دولتی را صادر نمود.

اشرف غنی در گفتگو با مردم به مناسبت عید سعید قربان طی سخنانی ابراز داشت: زندانیان آزاد شده از سوی دولت خارج از فهرست ارائه شده از سوی نمایندگان طالبان افغانستان است و زندانیان موجود در فهرست ارائه شده از سوی طالبان طی چند روز آتی آزاد خواهند شد.

گروه شبه نظامی طالبان افغانستان نیز در پاسخ به این اقدام دولت کابل هزار تن از زندانیان وابسته به نیروهای دولتی را آزاد نمود.

سخنگوی طالبان افغانستان در بیانیه خود اظهار داشت: هدف از آزادی زندانیان گامی در جهت پیشبرد روند صلح و حل مسالمت آمیز مسائل موجود در افغانستان است.

ارسال نظر

 
1