خبر فوری

 
 
تایید دریافت وام 3 میلیارد دلاری عربستان از سوی مقامات پاکستان
کد خبر :1803767429

15:39 1400/09/07


برچسب ها : بانک مرکزی, پاکستان و عربستان, ذخایر ارزی, وام, کابینه,

کابینه فدرال پاکستان دریافت وام 3 میلیارد دلاری عربستان سعودی را تایید کرده است که در نتیجه دریافت این وام ذخایر ارزی ملی از 17 میلیارد دلار به 20 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | کابینه فدرال پاکستان دریافت وام 3 میلیارد دلاری عربستان سعودی را تایید کرده است که در نتیجه دریافت این وام ذخایر ارزی ملی از 17 میلیارد دلار به 20 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

براساس جزئیات، کابینه فدرال توافقنامه ای را با عربستان سعودی برای اعطای وام 3 میلیاردی به بانک مرکزی و خرید اعتباری نفت تایید کرده است.

به گفته منابع دولتی، پس از مطرح و حل و فصل مسائل حقوقی در مورد دریافت وام 3 میلیارد دلاری، کابینه فدرال پاکستان دریافت این وام را تایید کرد.

عربستان سعودی همچنین 1.2 میلیارد دلار کمک مالی به فرآورده های نفتی پالایش شده پاکستان اعطا خواهد کرد.

لازم به ذکر است، اهدای وام 3 میلیاردی از طرف عربستان سعودی در جریان سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به این کشور در ماه گذشته حاصل شد. همچنین وام دریافتی در بانک دولتی صندوق توسعه عربستان سعودی در پاکستان سپرده گذاری خواهد شد.

عمران خان ضمن تشکر از ولیعهد عربستان بدلیل کمک و اهدای وام 3 میلیارد دلاری به پاکستان گفت: عربستان سعودی همیشه و در هر زمان سخت پشتیبان پاکستان بوده و خواهد بود.

ارسال نظر

 
1