خبر فوری

 
 
تاکید وزیر انرژی پاکستان بر انجام اقدامات از سوی ترکمنستان جهت تکمیل سریع پروژه خط لوله گاز تاپی
کد خبر :412700516

13:37 1400/11/12


برچسب ها : پاکستان و ترکمنستان, پروژه خط لوله انتقال گاز, حماد اظهر, خط لوله گاز تاپی, وزیر انرژی,

حماد اظهر وزیر انرژی دولت فدرال پاکستان در دیدار با هیئت عالی رتبه ترکمنستان بر لزوم انجام اقدامات فوری از جانب این کشور برای تکمیل هرچه سریعتر پروژه خط لوله انتقال گاز تاپی تاکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| حماد اظهر وزیر انرژی دولت فدرال پاکستان در دیدار با هیئت عالی رتبه ترکمنستان بر لزوم انجام اقدامات فوری از جانب این کشور برای تکمیل هرچه سریعتر پروژه خط لوله انتقال گاز تاپی تاکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئت عالی رتبه ترکمنستان به ریاست ویپا حاجیوو معاون وزیر امور خارجه این کشور امروز سه شنبه با حماد اظهر وزیر انرژی دولت فدرال پاکستان دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و عشق آباد بحث و رایزنی نموده و به بررسی اقدامات مختلف صورت گرفته در زمینه پروژه خط لوله انتقال گاز ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند موسوم به تاپی پرداختند.

حماد اظهر وزیر انرژی دولت فدرال پاکستان در این دیدار با تاکید بر عزم اسلام آباد برای تکمیل پروژه تاپی خواستار انجام اقدامات فوری از سوی ترکمنستان در جهت تکمیل این پروژه شد.

هیئت ترکمنستانی نیز با تاکید بر اهمیت این پروژه در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه،آمادگی عشق آباد نسبت به تکمیل این پروژه را ابراز داشت.

در این دیدار تصمیم گرفته شد نشست کارگروه فنی پروژه تاپی امروز سه شنبه برگزار گردد تا سیاست های آتی نسبت به تغییرات پیش رو در این پروژه تعیین و تصویب شود.

ارسال نظر

 
1