خبر فوری

 
تاکید وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص افزایش کمک های بشر دوستانه برای شهروندان افغانستان
کد خبر :510505244

13:58 1400/09/09


برچسب ها : افغانستان, بحران اقتصادی, پاکستان و افغانستان, پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, شورای وزرای امور خارجه, کمک های بشردوستانه,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دوشنبه 8 آذر طی سخنرانی در اجلاس مجازی وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی OIC، با گوشزد کردن وضعیت خراب اقتصادی اجتماعی در افغانستان، از سازمان همکاری اسلامی خواستار برداشتن گام برای کمک به برادران افغانستانی را کرد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دوشنبه 8 آذر طی سخنرانی در اجلاس مجازی وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی OIC، با گوشزد کردن وضعیت خراب اقتصادی اجتماعی در افغانستان، از سازمان همکاری اسلامی خواستار برداشتن گام برای کمک به برادران افغانستانی را کرد و افزود: باید تلاش های جمعی خود را برای رفع نیازهای بشردوستانه مردم افغانستان تشدید کنیم.

وی ضمن تمجید از اقدام به موقع عربستان سعودی جهت فراخوانی نشست اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی، این اقدام را گامی مهم عنوان کرده و گفت: پاکستان از این اقدام به صورت کامل حمایت و آن را تایید می کند. ما پیشنهاد برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی با محوریت افغانستان مورخ 17 دسامبر (26 آذر) در اسلام آباد را داده ایم.

ما مطمئن هستیم که کشور های عضو سازمان این پیشنهاد را تایید خواهند کرد. وی افزود: افغانستان از اعضای موسس سازمان همکاری اسلامی است، ما به عنوان بخشی از امت اسلامی به برادری همیشگی با مردم افغانستان پیوند خورده ایم و امروز برادران و خواهران افغان ما بیش از هر زمان دیگری به ما نیاز دارند. افغانستان در حال حاضر با بحران انسانی مواجه شده است، شهروندان افغان از جمله زنان و کودکان به دلیل کمبود منابع غذایی، دارو و دیگر اقلام ضروری با آینده غیر مستحکم و غیرقابل اطمینان روبرو هستند.

قریشی افزود: فرا رسیدن زمستان این فاجعه انسانی را تشدید کرده است، باید کمک های فوری و مداوم به آنها فراهم کنیم و برای رفاه، بهبودی و اوضاع مساعد در افغانستان باید به طور مکرر با آنها در ارتباط بود. من مطئنم که نشست گام های مشخص و تضمینی که به حل مشکلات انسانی و اقتصادی پیش روی افغانستان کمک می کند، را بررسی خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1