خبر فوری

 
 
تاکید وزیر امور خارجه پاکستان بر گسترش روابط با آنکارا در دیدار با همتای ترکیه ای خود
کد خبر :1702867746

10:43 1401/02/30


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و ترکیه, مولود چاوش اوغلو, نیویورک, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه ترکیه,

وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با همتای ترکیه ای خود در نیویورک بر عزم اسلام آباد برای گسترش روابط اقتصادی با آنکارا تاکید ورزید.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با همتای ترکیه ای خود در نیویورک بر عزم اسلام آباد برای گسترش روابط اقتصادی با آنکارا تاکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان که در نیویورک به سر می برد با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در این دیدار که در حاشیه نشست امنیت غذایی صورت گرفت در خصوص مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و آنکارا به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر عزم خود جهت گسترش بیش از پیش سطح همکاری و تحکیم مناسبات دوجانبه تاکید نمودند.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار ضمن ابراز رضایت نسبت به سطح همکاری های جاری میان پاکستان و ترکیه خواهان توسعه همه جانبه روابط میان دو کشور شد.

وی اظهار داشت: هفتاد و پنجمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک میان پاکستان و ترکیه در نوامبر سال جاری با شکوه هرچه تمام تر جشن گرفته خواهد شد.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه ضمن تقدیر از حمایت های بی بدیل دولت ترکیه از مسئله کشمیر وی را از آخرین اوضاع این منطقه و اقدامات غیر قانونی و ضد انسانی هند علیه مردم منطقه جامو و کشمیر و مواضع پاکستان در این خصوص آگاه ساخت.

وی همچنین از همکاری و حمایت دولت ترکیه در زمینه مقابله با فاجعه انسانی در افغانستان و تلاش برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه تمجید نمود.

مقامات دو کشور در پایان این رایزنی بر تداوم تعاملات میان دو کشور جهت توسعه همکاری ها تاکید ورزیدند.

 

ارسال نظر

 
1