خبر فوری

 
 
تاکید وزیر امور خارجه پاکستان بر مقابله با نظریات فاشیستی
کد خبر :1565504986

17:06 1399/06/20


برچسب ها : پاکستان و سازمان همکاری شانگهای, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان بر لزوم همکاری کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای برای مقابله با نظریات فاشیستی تاکید نمود.


 

مسکو: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان بر لزوم همکاری کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای برای مقابله با نظریات فاشیستی تاکید نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنانی در نشست شورای وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای ابراز داشت: مقابله با تجدید حیات ایدئولوژی فاشیستی و نژاد پرستی خشونت آمیز در اقصی نقاط جهان نیازمند همکاری کشورهای مشترک است.

وی با اشاره به جنایت های دولت هند در منطقه کشمیر اشغالی و اقدامات ضد انسانی ارتش هند علیه ساکنان این منطقه خواستار محکومیت این اقدامات، توقف فوری این جنایات و مجازات عاملان آن شد.

وی تاکید کرد: حل اختلافات طولانی مدت نخستین شرط برای دستیابی به توسعه اقتصادی، فقر زدایی و رفاه اجتماعی مردم است.

وی افزود: ما در این زمینه بر اهمیت اجرای کامل قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید داریم و بر هرگونه اقدام یکجانبه و غیرقانونی برای تغییر وضعیت مناطق مورد مناقشه که بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد را به شدت محکوم می کنیم.

قریشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهیمت موضوع صلح افغانستان خاطرنشان کرد: پاکستان  همواره از هرگونه اقدام برای برپایی ثبات و پیشبرد روند صلح به رهبری افغان ها حمایت کرده است.

شاه محمود قریشی گفت: سازمان همکاری شانگهای باید بر روی ارتقاء پروژه های منطقه ای تمرکز نماید، چشم انداز کریدور اقتصادی چین و پاکستان، توسعه اقتصادی پاکستان و منطقه و کشورهای فراتر از آن است.

ارسال نظر

 
1