خبر فوری

 
 
تاکید وزیر امور خارجه پاکستان بر مقابله با اسلام هراسی در دیدار با نماینده ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد
کد خبر :1500494591

11:30 1401/07/03


برچسب ها : ائتلاف تمدن ها, ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد, اسلام هراسی, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و سازمان ملل متحد, خشونت, نیویورک, وزیر امور خارجه پاکستان,

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان بر لزوم مقابله با اسلام هراسی در سطح جهان به ویژه در کشورهای غربی و هند تأکید کرد.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز| بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان بر لزوم مقابله با اسلام هراسی در سطح جهان به ویژه در کشورهای غربی و هند تاکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزیر امور خارجه پاکستان روز یکشنبه با مگوئل موراتینوس نماینده ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد و هیئت عالی رتبه دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص فعالیت های ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد به ویژه تقویت گفتگوی بین ادیان، مبارزه با اسلام هراسی و نیز همکاری برای مقابله خشونت مذهبی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دو طرف همچنین بر بر لزوم دستیابی به هماهنگی بین المذاهب میان فرهنگ و جوامع گوناگون تاکید ورزیدند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار با بیان اینکه اسلام هراسی حقیقتی است که ما در بسیاری از کشورهای غربی شاهد آن هستیم گفت: اسلام هراسی در کشورهای مختلف غربی وجود دارد اما بدترین نوع آن در هند در حال اجراست.

وی از ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد خواست تلاش ها و اقدامات خود برای مقابله با اسلام هراسی، تعصب و تبعیض بر اساس تفاوت های مذهبی و عقیده ای را تسریع بخشد.

نماینده عالی ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد نیز در این دیدار با حمایت از تمامی گفتگوها و رایزنی های بین ادیان و بین فرهنگی در سطوح محلی، ملی و بین المللی بر عزم خود برای حمایت از تمامی تلاش های ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد که به ترویج گفتگوی متداوم و تمامی دیگر راهکارهای مقابله با اسلام هراسی و احترام و درک متقابل کمک نماید تاکید ورزید.

وی افزود: یکی از اهداف تشکیل ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد در سال 2005 ارتقای احترام و درک متقابل میان تمامی فرهنگ، آداب و رسوم، سنت ها و ادیان مختلف بود. این نهاد به عنوان یک بستر فعال برای پایان دادن به اختلافات میان مذاهب مختلف و کاهش مناقشات در حال فعالیت است.

ارسال نظر

 
1