خبر فوری

 
 
تاکید وزیر امور خارجه پاکستان بر حمایت اقتصادی جامعه جهانی از افغانستان و همکاری در بازسازی این کشور
کد خبر :1786556834

13:07 1400/05/31


برچسب ها : پاکستان و هلند, روند صلح افغانستان, شاه محمود قریشی, گفتگوی تلفنی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه هلند,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگوی تلفنی با همتای هلندی خود بر لزوم حمایت اقتصادی جامعه جهانی از افغانستان جهت بازسازی این کشور تاکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگوی تلفنی با همتای هلندی خود بر لزوم حمایت اقتصادی جامعه جهانی از افغانستان جهت بازسازی این کشور تاکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته با زیگرید کاگ وزیر امور خارجه دولت پادشاهی هلند به صورت تلفنی در خصوص اوضاع افغانستان به رایزنی پرداخت.

دو طرف در این گفتگوی تلفنی در خصوص تحولات افغانستان و آخرین وضعیت این کشور و همچنین مناسبات دوجانبه دوستانه میان پاکستان و هلند به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر اهمیت ویژه امنیت و ثبات در افغانستان ابراز داشت: راهکار جامع سیاسی بهترین مسیر برای پیشبرد روند صلح در افغانستان است.

وی گفت: پاکستان با تمامی شرکای منطقه و بین المللی در خصوص صلح افغانستان در تماس است.

وزیر امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود در این گفتگوی تلفنی بر لزوم گسترش سطح روابط میان پاکستان و هلند و همکاری از طریق اتحادیه اروپا تاکید ورزید.

وی در ادامه همتای هلندی خود را از اقدامات پاکستان برای خارج نمودن کارمندان نمایندگی های دیپلماتیک کشورهای مختلف از جمله شهروندان هلندی از افغانستان آگاه ساخت.

زیگرید کاگ وزیر امور خارجه هلند نیز در این گفتگوی تلفنی از تلاش ها و همکاری دولت پاکستان برای خارج نمودن شهروندان و دیپلمات های کشور خود از افغانستان تقدیر و تشکر نمود.

ارسال نظر

 
1