خبر فوری

 
تاکید وزیر امور خارجه پاکستان بر ادامه روند صلح افغانستان در دولت بایدن
کد خبر :1435061336

11:00 1399/11/04


برچسب ها : آمریکا و طالبان, افغانستان و آمریکا, روند صلح افغانستان, شاه محمود قریشی, طالبان افغانستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان از جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا خواست نسبت به توافقنامه صلح افغانستان که سال گذشته میان آمریکا و طالبان مورد امضاء قرار گرفت پایبند باشد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان از جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا خواست نسبت به توافقنامه صلح افغانستان که سال گذشته میان آمریکا و طالبان مورد امضاء قرار گرفت پایبند باشد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگو با شبکه خبری الجزیره ابراز داشت: جو بایدن باید این نکته را درک کند که در حال حاضر فرصت ویژه در افغانستان برای ایجاد صلح و ثبات وجود دارد، این روند باید پیش برود زیرا بعد از مدت طولانی ما در حال گام زدن به سوی هدف درست هستیم.

وی با ابراز نگرانی نسبت به وخامت مجدد اوضاع صلح افغانستان گفت: ما معتقدیم تنش و درگیری ها می تواند به بدتر شدن وضعیت صلح افغانستان منجر گردد، در حالی که پاکستان تمام تلاش خود را برای ایجاد صلح در افغانستان و ایجاد فضای لازم برای آغاز مذاکرات صلح به کار بسته است.

وزیر امور خارجه پاکستان خاطرنشان کرد: عناصری در داخل افغانستان وجود دارند که به دنبال تخریب روند صلح هستند، زیرا آنان از وضعیت جنگی و ایجاد درگیری منافع مالی کسب می کنند و آنان نمی خواهند روند صلح افغانستان با موفقیت به پیش برود، ما باید از تمامی عناصر خارجی که با نظریه ما مبنی بر افغانستان با ثبات و توسعه یافته موافق نیستند نیز در حذر باشیم.

قریشی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این وظیفه مقامات و رهبران افغانستان است که روند صلح را به سوی یک مسیر درست و نتیجه بخش پیش ببرند، این کشور آنان است و آینده آنان به این مسئله گره خورده است.

ارسال نظر

 
1