خبر فوری

 
 
تاکید وزرای امور خارجه پاکستان و ازبکستان بر تقویت مناسبات دوجانبه
کد خبر :860205687

11:54 1400/11/12


برچسب ها : پاکستان و ازبکستان, شاه محمود قریشی, عبدالعزیز کامل اف, گفتگوی تلفنی, وزیر امور خارجه ازبکستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی و عبدالعزیز کامل اف وزرای امور خارجه پاکستان و ازبکستان در گفتگوی تلفنی با یکدیگر در خصوص مناسبات دوجانبه دوستانه و گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور به رایزنی پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی و عبدالعزیز کامل اف وزرای امور خارجه پاکستان و ازبکستان در گفتگوی تلفنی با یکدیگر در خصوص مناسبات دوجانبه دوستانه و گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور به رایزنی پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز دوشنبه با عبدالعزیز کامل اف همتای ازبک خود به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.

دو طرف در این گفتگو پیرامون گسترش سطح همکاری های تجاری و اقتصادی میان پاکستان و ازبکستان بحث و رایزنی نمودند.

وزرای امور خارجه پاکستان و ازبکستان در ادامه این رایزنی بر عزم خود برای انجام اقدامات مشترک جهت تقویت بیش از پیش روابط دوجانبه تاکید ورزیدند.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به روابط دیرینه موجود میان پاکستان و ازبکستان خاطرنشان کرد: روابط دو کشور بر ارزش های مشترک تاریخی، فرهنگی و مذهبی استوار است.

وی با اشاره به سفر تاریخی نخست وزیر پاکستان در ژوئیه 2021 میلادی به ازبکستان، از افزایش سطح روابط میان دو کشور در زمینه های تجاری، فرهنگی، ارتباطات، دفاعی، گردشگری و مردمی تمجید نمود.

شاه محمود قریشی در ادامه این گفتگوی تلفنی خواستار افزایش بیش از پیش مشارکت دو کشور در بخش های نساجی، کشاورزی، محیط زیست، فناوری های دیجیتال، ارتباطات ریلی و جاده ای شد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت برپایی امنیت و ثبات در منطقه، خواستار تداوم ارسال کمک های انسانی و اقتصادی به افغانستان نیز شد.

وزرای امور خارجه پاکستان و ازبکستان در پایان گفتگوهای خود نسبت به تداوم همکاری ها میان دو کشور در بسترهای مختلف بین المللی من جمله سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی و سازمان همکاری شانگهای توافق نمودند.

ارسال نظر

 
1