خبر فوری

 
 
تاکید نخست وزیر پاکستان بر لزوم توجه جامعه جهانی به رفاه و آرامش مردم افغانستان
کد خبر :498485519

10:55 1400/06/20


برچسب ها : پاکستان و اسپانیا, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه اسپانیا,

نخست وزیر پاکستان در دیدار با وزیر امور خارجه اسپانیا و هیئت عالی رتبه همراه بر لزوم تغییر نگرش جامعه جهانی نسبت به افغانستان همزمان با ایجاد تغییرات و وقوع تحولات در این کشور تاکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در دیدار با وزیر امور خارجه اسپانیا و هیئت عالی رتبه همراه بر لزوم تغییر نگرش جامعه جهانی نسبت به افغانستان همزمان با ایجاد تغییرات و وقوع تحولات در این کشور تاکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، خوزه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه اسپانیا که با هدف رایزنی با مقامات پاکستان در خصوص مسائل افغانستان در اسلام آباد به سر می برد روز گذشته با حضور در دفتر نخست وزیری پاکستان با عمران خان دیدار نمود.

نخست وزیر پاکستان و وزیر امور خارجه اسپانیا در این دیدار علاوه بر گفتگو در خصوص مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و مادرید به بررسی تحولات افغانستان و اوضاع این کشور پس از سقوط دولت اشرف غنی پرداختند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت برپایی صلح و امنیت برای ثبات پاکستان و منطقه خاطرنشان کرد: نگرش جامعه جهانی نسبت به مسائل افغانستان همزمان با دگرگونی های اخیر در این کشور باید تغییر یابد. رفاه و آرامش مردم افغانستان باید اولویت اصلی در خصوص مسائل این کشور باشد.

وی ابراز داشت: ما نیازمند انجام اقدامات گسترده و فوری برای تامین نیازهای انسانی مردم افغانستان و تضمین ثبات اقتصادی این کشور هستیم. جامعه جهانی باید با حضور مثبت خود در افغانستان برای ثبات وضعیت امنیت در افغانستان تلاش نماید تا بتوان از آغاز موج عظیم مهاجرت مردم این کشور جلوگیری نمود.

خوزه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در این دیدار از کمک های ارائه شده از سوی پاکستان در زمینه خارج نمودن کارمندان نمایندگی های دیپلماتیک و نهادهای بین المللی از افغانستان تقدیر نمود.

ارسال نظر

 
1