خبر فوری

 
 
تاکید نخست وزیر پاکستان بر حل سیاسی مناقشه افغانستان در گفتگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد
کد خبر :524465139

10:44 1400/06/14


برچسب ها : آنتونیو گوترش, پاکستان و سازمان ملل متحد, دبیر کل سازمان ملل متحد, روند صلح افغانستان, عمران خان, گفتگوی تلفنی, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به فرصت به وجود آمده برای حل سیاسی مسئله افغانستان از طریق مذاکرات جامع و همه جانبه ابراز داشت: برپایی صلح و ثبات در افغانستان از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید فرصت موجود در این زمینه برای حل مناقشه 40 ساله را از دست داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به فرصت به وجود آمده برای حل سیاسی مسئله افغانستان از طریق مذاکرات جامع و همه جانبه ابراز داشت: برپایی صلح و ثبات در افغانستان از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید فرصت موجود در این زمینه برای حل مناقشه 40 ساله را از دست داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز گذشته با تماس با عمران خان نخست وزیر پاکستان با وی در خصوص اوضاع سیاسی امنیتی افغانستان به رایزنی پرداخت.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این گفتگوی تلفنی ابراز داشت: امنیت، ثبات و حل جامع و سیاسی مسئله افغانستان از اهمیت ویژه برخوردار است، فرصت به وجود آمده برای حل درگیری 40 ساله در افغانستان نباید از دست برود تا مردم افغان بتوانند به صلح، امنیت و رفاه پایدار دست یابند.

وی از جامعه جهانی خواستار ایجاد روابط نزدیک و مستحکم با افغانستان برای رفع نیازهای انسانی در اولویت اصلی و سپس تضمین ثبات اقتصادی شد و گفت: اینگونه اقدامات نه تنها به تقویت امنیت کمک خواهد نمود بلکه خروج شهروندان افغان از کشور خود تا میزان قابل توجهی متوقف خواهد شد و می توان بحران مهاجران افغان را نیز کنترل نمود.

نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود از نقش موثر و کلیدی سازمان ملل متحد در امداد رسانی به مردم افغانستان تمجید نمود، وی سپس به تشریح اقدامات صورت گرفته از جانب پاکستان در خروج کارکنان سازمان ملل متحد و انتقال آنان به خارج از کابل پرداخت.

وی در پایان دبیرکل سازمان ملل متحد را از تکمیل تعهدات پاکستان در قبال افغانستان آگاه ساخت و بر عزم اسلام آباد برای همکاری در عملیات های بدون وقفه در افغانستان بر اساس ارزش های انسان دوستانه تاکید ورزید.

 

ارسال نظر

 
1