خبر فوری

 
 
تاکید نخست وزیر پاکستان بر توسعه تعاملات دوجانبه با کشورهای عضو اتحادیه اروپا
کد خبر :1015762115

11:03 1401/02/29


برچسب ها : پاکستان و اتحادیه اروپا, رئیس اتحادیه اروپا, گفتگوی تلفنی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با رئیس شورای اروپا خواستار توسعه روابط دوجانبه میان اسلام آباد و کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با رئیس شورای اروپا خواستار توسعه روابط دوجانبه میان اسلام آباد و کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان، چارلز میشل رئیس اتحادیه اروپا روز گذشته با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به صورت تلفنی به رایزنی پرداخت.

نخست وزیر پاکستان در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر اهمیت روابط با اتحادیه اروپا اظهار داشت: پاکستان خواهان توسعه بیش از پیش روابط خود با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و تعمیق مناسبات با این کشورهاست.

وی با اشاره به گفتگوی پیشین خود با اورزولا فن رئیس کمیسیون اروپا نسبت به سطح روابط موجود میان پاکستان و اتحادیه اروپا ابراز رضایت نشان داد.

شهباز شریف با تاکید مجدد بر سیاست دیرینه پاکستان برای برقراری روابط نتیجه بخش اقتصادی و تجاری با اتحادیه اورپا تصریح کرد: پیوستن پاکستان به استفاده از تسهیلات جی اس پی پلاس می تواند به افزایش سطح تجارت پاکستان با اتحادیه اروپا کمک نماید.

وی ابراز اطمینان نمود طرح گفتگوی استراتژیک و راهبردی میان پاکستان و اتحادیه اروپا نقشه راه با اهمیت بین دو طرف است که می تواند به تعمیق بیش از پیش مناسبات دوجانبه در بخش های مختلف همچون تجارت، توسعه و تغییرات اقلیمی منجر گردد.

نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود در گفتگوی تلفنی با رئیس اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان افزود: خروج از بحران اقتصادی و جلوگیری از فاجعه انسانی در افغانستان نیازمند اقدامات ضروری و فوری از جانب جامعه جهانی است.

وی در ادامه با ابراز نگرانی در خصوص تحولات اوکراین به تشریح تاثیرات این مناقشه بر کشورهای در حال توسعه و مواضع پاکستان در قبال این مسئله پرداخت و خواستار حل مناقشه مطابق با قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و  توافقنامه های مختلف میان طرفین شد.

شهباز شریف در پایان اظهارات خود در این گفتگوی تلفنی با اشاره به مسئله کشمیر هند خواستار حل صلح آمیز مسائل موجود در این منطقه بر اساس قطعنامه های سازمان ملل متحد و مطابق با میل و خواست مردم این منطقه شد و آن را امری ضروری برای ثبات و پایداری در منطقه آسیای جنوبی عنوان نمود.

ارسال نظر

 
1