خبر فوری

 
تاکید نائب رئیس مجلس سنای پاکستان بر افزایش آگاهی بخشی برای مقابله با اسلام هراسی در سطح جهان
کد خبر :2126463636

09:46 1400/12/02


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, معاون رئیس مجلس سنای پاکستان, میرزا محمد آفریدی, وزیر امور مذهبی ترکیه,

میرزا محمد آفریدی نائب رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار هیئت عالی رتبه ترکیه ای بر لزوم انجام اقدامات در جهت افزایش سطح آگاهی در جهان برای مقابله با اسلام هراسی تاکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| میرزا محمد آفریدی نائب رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار هیئت عالی رتبه ترکیه ای بر لزوم انجام اقدامات در جهت افزایش سطح آگاهی در جهان برای مقابله با اسلام هراسی تاکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر علی ارباس رئیس سازمان امور دینی ترکیه روز شنبه در صدر هیئت عالی رتبه در محل ساختمان پارلمان پاکستان حضور یافت و از بخش های مختلف پارلمان بازدید به عمل آورد.

وی سپس با میرزا محمد آفریدی نائب رئیس مجلس سنای پاکستان به دیدار و گفتگو پرداخت، دو طرف در این دیدار به بررسی مناسبات دوجانبه و موضوعات مختلف مورد علاقه منطقه ای و بین المللی پرداختند.

میرزا محمد آفریدی در این دیدار ابراز داشت: پاکستان نگاه ویژه ای به روابط خود با کشور برادر و مسلمان ترکیه دارد، ترکیه همواره در مجامع مختلف بین المللی از مواضع پاکستان حمایت نموده است، دیدگاه کشور برادر مسلمان ترکیه نسبت به مسائل فلسطین و کشمیر قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه عمران خان نخست وزیر پاکستان در مجامع مختلف بین المللی همواره بر لزوم مقابله با اسلام هراسی تاکید داشته است گفت: ما نیازمند انجام اقدامات برای افزایش سطح آگاهی در افکار عمومی برای مقابله با اسلام هراسی هستیم.

نائب رئیس مجلس سنای پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اهمیت افزایش سطح مبادلات تجاری میان دو کشور خاطرنشان کرد: پاکستان و ترکیه از فرصت های گسترده ای در زمینه همکاری تجاری و سرمایه گذاری در بخش های مختلف برخوردارند.

دکتر علی ارباس رئیس سازمان امور دینی ترکیه نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت وحدت در جهان اسلام اظهار داشت: پاکستان و ترکیه همواره در برهه های حساس با یکدیگر همکاری داشته اند، ما به عنوان مسلمان دارای رنج و خوشحالی مشترک هستیم. نشر اطلاعات نادرست درباره دین به ایجاد اختلاف و تنازع میان امت مسلمان منجر می شود.

وی افزود: ما نیازمند تدوین دستور کار برای حل مسائلی همچون خشونت گرایی و تروریسم هستیم، ما تنها می توانیم با اجرای تعالیم اصلی اسلام با مقابله با اسلام هراسی بپردازیم.

رئیس سازمان امور دینی ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار خاطرنشان کرد: تبادل هیئت های پارلمانی میان دو کشور به تقویت مناسبات و توسعه روابط کمک خواهد نمود، طیب اردوغان و عمران خان به عنوان نماینده اصلی جهان اسلام در حال ادای دِین خود هستند.

در ادامه نائب رئیس مجلس سنای پاکستان گفت: سفر جناب عالی و هیئت همراه به پاکستان نقطه عطفی در گسترش روابط میان دو کشور خواهد بود. پاکستان و ترکیه دو شریک مهم برای تقویت منافع، اتحاد و همدلی امت مسلمان هستند، خوشحالی مردم پاکستان از سفر اردوغان و سخنرانی وی در نشست مشترک پارلمان دیدنی بود.

وی با اشاره به وضعیت اقلیت های مذهبی در پاکستان افزود: اقلیت های مذهبی پاکستان با آزادی کامل در حال گذارندن زندگی خود در کشور هستند. اتحاد، همدلی و همکاری مشترک امت مسلمان مهمترین نیاز در شرایط فعلی است.

 

 

ارسال نظر

 
1