خبر فوری

 
 
تاکید مقامات پاکستان و روسیه بر تقویت مناسبات دوجانبه و پیشبرد روند صلح افغانستان
کد خبر :1067008186

16:16 1400/01/18


برچسب ها : پاکستان و روسیه, سرگئی لاوروف, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه روسیه,

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی وارد پاکستان شد، بعد از ظهر امروز چهارشنبه با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی وارد پاکستان شد، بعد از ظهر امروز چهارشنبه با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه اسلام آباد-مسکو و گسترش همکاری ها میان دو کشور در سطح سیاسی، تجاری و اقتصادی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این دیدار از تلاش های دولت روسیه در پیشبرد روند صلح افغانستان و حل سیاسی مسئله افغانستان تمجید نمود.

وی با تاکید بر اهمیت مناسبات پاکستان و روسیه ابراز داشت: روابط پاکستان و روسیه از اولولیت های اصلی سیاست خارجه پاکستان است، وی همچنین دعوت از رئیس جمهور روسیه برای سفر به پاکستان را به وزیر امور خارجه روسیه ابلاغ نمود.

نخست وزیر پاکستان همچنین به تشریح مواضع دولت اسلام آباد در قبال مسئله کشمیر پرداخت و بر ضرورت حل مسالمت آمیز موضوع کشمیر بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تاکید کرد و خواستار ایفای نقش جامعه جهانی در این خصوص شد.

عمران خان در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز اطمینان در خصوص سطح روابط دوجانبه میان پاکستان و روسیه در بخش های اقتصادی، انرژی، امنیتی و دفاعی خواستار آغاز فوری پروژه خط لوله گاز شمال به جنوب شد.

ارسال نظر

 
1