خبر فوری

 
 
تاکید مجدد قریشی بر تداوم همکاری های اسلام آباد برای برپایی کامل صلح در افغانستان در دیدار با هیئت پارلمانی این کشور
کد خبر :2071507437

10:09 1400/03/12


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, روند صلح افغانستان, شاه محمود قریشی, طالبان افغانستان, مجلس نمایندگان افغانستان, میر رحمان رحمانی, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان افغانستان و هیئت عالی رتبه همراه بار دیگر بر عزم پاکستان برای برپایی کامل صلح در افغانستان و تداوم همکاری های لازم در این زمینه تاکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان افغانستان و هیئت عالی رتبه همراه بار دیگر بر عزم پاکستان برای برپایی کامل صلح در افغانستان و تداوم همکاری های لازم در این زمینه تاکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، میر رحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان افغانستان که جهت شرکت در اجلاس مجمع پارلمانی کشورهای عضو اکو در اسلام آباد به سر می برد روز گذشته با حضور در محل وزارت امور خارجه پاکستان با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص امور مختلف مربوط به مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و کابل و دیگر موضوعات مهم منطقه و بین الملل به ویژه صلح افغانستان به بحث و رایزنی پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار ضمن تاکید بر عزم پاکستان برای برپایی کامل صلح در افغانستان ابراز داشت: پاکستان مصمم به تقویت مناسبات دوجانبه با افغانستان و مستحکم سازی روابط دوجانبه در زمینه های مختلف است، اتهام زنی مقامات کابل مناسبات دوجانبه و همچنین روند صلح افغانستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: افغانستان کشور برادر و مهم همسایه ماست، دو کشور دارای ریشه های مشترک فرهنگی، تاریخی و فرهنگی هستند، ما بر اساس برنامه استراتژیک عمران خان نخست وزیر پاکستان مصمم به تعمیق مناسبات و گسترش سطح روابط دوجانبه میان پاکستان و افغانستان هستیم، گسترش روابط پارلمانی میان دو کشور از اهمیت ویژه ای برای تقویت مناسبات دوجانبه برخوردار است.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه اظهارات خود با اشاره به تلاش های مخلصانه اسلام آباد برای پیشبرد روند صلح افغانستان بر ضرورت برگزاری مذاکرات جامع برای حل سیاسی و پایدار مسئله افغانستان تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: اظهارات منفی مبتنی بر اتهام زنی می تواند روند صلح افغانستان و روابط دوجانبه را تحت تاثیر قرار دهد.

قریشی در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با هیئت پارلمانی افغانستان ضمن تاکید بر تداوم اقدامات پاکستان برای پیشبرد روند صلح افغانستان و برپایی امنیت در منطقه خواستار همکاری جامعه جهانی برای بازگشت آبرومندانه و محترمانه مهاجران افغان به سرزمینشان شد.

میر رحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان افغانستان نیز در این دیدار از تلاش های صلح آمیز و نقش آشتی جویانه پاکستان برای برپایی صلح در افغانستان تمجید و از شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه و دیگر مقامات پاکستان تقدیر نمود.

 

 

ارسال نظر

 
1