خبر فوری

 
 
تاکید مجدد قریشی بر تداوم حمایت اسلام آباد از روند صلح افغانستان در گفتگوی تلفنی با همتای افغان خود
کد خبر :561230151

10:25 1400/02/24


برچسب ها : ارتش اسرائیل, رژیم صهیونیستی, روند صلح افغانستان, شاه محمود قریشی, طالبان افغانستان, فلسطین, محمد حنیف آتمر, نوار غزه, وزیر امور خارجه افغانستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با همتای افغان بر تداوم حمایت های اسلام آباد از روند صلح افغانستان تا برپایی کامل امنیت و ثبات در این کشور تاکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با همتای افغان بر تداوم حمایت های اسلام آباد از روند صلح افغانستان تا برپایی کامل امنیت و ثبات در این کشور تاکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز جمعه با محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان به صورت تلفنی به گفتگو و رایزنی پرداخت.

وزرای امور خارجه پاکستان و افغانستان در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک عید سعید فطر به یکدیگر، پیرامون مناسبات دوستانه دوجانبه میان اسلام آباد و کابل و همچنین نکات مختلف مربوط به روند صلح افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این تماس تلفنی ابراز داشت: مذاکرات بین الافغان فرصت مناسب و بی نظیری برای رهبران افغان جهت پایان جنگ دادن به داخلی چهل ساله است، پاکستان از تمامی طرف های افغان خواستار کاهش اقدامات خشونت آمیز برای برپایی کامل ثبات در کشور است و به حمایت های خود تا زمان تشکیل افغانستان امن، مستقل، خود مختار و مستحکم ادامه خواهد داد.

وی افزود: تصمیم طرف های افغان برای اعلام آتش بس سه روزه به مناسبت عید سعید فطر قابل تقدیر و ستایش است، پاکستان خواهان کاهش اعمال خشونت از سوی طرف های افغان برای برپایی صلح پایدار در افغانستان است.

شاه محمود قریشی با بیان اینکه نتیجه بخش بودن مذاکرات بین المللی مسیر برپایی صلح و ثبات پایدار و جامع را فراهم خواهد نمود بر ضرورت توجه به عناصر مخرب صلح و رصد فعالیت های آنان تاکید نمود.

وزرای امور خارجه پاکستان و افغانستان در ادامه این گفتگوی تلفنی در زمینه اوضاع منطقه فلسطین اشغالی نیز به بحث و تبادل نظر پرداختند و نسبت به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین ابراز نگرانی نمودند.

دو طرف همچنین در زمینه آغاز همکاری های مشترک میان دو کشور برای جلب توجه جامعه جهانی به سمت مسئله فلسطین توافق نمودند.

 

ارسال نظر

 
1