خبر فوری

 
تاکید قریشی بر عزم پاکستان برای دستیابی به اهداف طرح توسعه پایدار در امور کودکان در دیدار با مدیر اجرایی یونیسف
کد خبر :1348187853

15:38 1400/12/02


برچسب ها : پاکستان و سازمان ملل متحد, شاه محمود قریشی, صندوق کودکان سازمان ملل متحد, مدیر اجرایی سازمان یونیسف, وزیر امور خارجه پاکستان, یونیسف,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) بر عزم اسلام آباد برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار در امور کودکان تاکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) بر عزم اسلام آباد برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار در امور کودکان تاکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، خانم کاترین ام راسل مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد بعد از ظهر امروز دوشنبه با حضور در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان با شاه محمود قریشی دیدار کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار بر عهده گرفتن مدیریت اجرایی سازمان یونیسف را به خانم کاترین ام راسل تبریک گفت و افزود: ما از طرح ها و اقدامات سازمان یونیسف برای کودکان در سرتاسر جهان حمایت می کنیم. پاکستان در عرصه جهانی شناخته به عنوان یک فعال مهم در زمینه حقوق کودکان شناخته می شود.

وی با اشاره به چالش های پیش روی پاکستان در زمینه حقوق کودکان خاطرنشان کرد: پاکستان به عنوان یک کشور در حال توسعه با چالش های مختلفی در خصوص حقوق کودکان مواجه است، اما علی رغم آن پاکستان در دستیابی به اهداف توسعه پایدار در امور مربوط به کودکان مصمم و استوار است.

شاه محمود قریشی تصریح کرد: پاکستان اقدامات مختلفی در زمینه تدوین قانون و سیاست گذاری برای تامین حقوق کودکان انجام داده است و بدین منظور یک کمیته آزاد ملی نیز راه اندازی شد. دولت در حال تلاش برای افزایش آمار ثبت نام کودکان در مدارس است و ما خواهان همکاری سازمان یونیسف در این زمینه هستیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود از همکاری صندوق کودکان سازمان ملل متحد در امر واکسیناسیون کودکان قدردانی کرد و گفت: حمایت های یونیسف در زمینه مقابله با ویروس کرونا نیز قابل تقدیر و ستایش است. پاکستان با مد نظر قرار دادن ابعاد مختلف اجتماعی و اقتصادی، رویکرد جامعی را در زمینه مقابله با ویروس کرونا به پیش گرفت.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه خاطرنشان کرد: جنگ، خشونت، درگیری های طولانی و اشغال توسط کشورهای خارجی فضای غیر امن برای کودکان ایجاد می کند که نیازمند تدوین استراتژی جامع در سطح جهانی است.

وی با اشاره به اوضاع منطقه کشمیر هند گفت: اوضاع حقوق بشر در منطقه اشغالی جامو و کشمیر و وضعیت زنان و کودکان در این منطقه نگران کننده است.

قریشی با بیان اینکه مقابله با بحران اقتصادی و فاجعه انسانی برای ثبات افغانستان ضروریست افزود: ما از نقش رهبرانه دبیرکل سازمان ملل متحد در تامین کمک های انسان دوستانه برای مردم افغانستان اذعان داریم، اما تا زمانی که کانال های بانکی افغانستان گشایش نیافته و دارایی های این کشور در خارج آزادسازی نشود این تلاش های انسان دوستانه موثر نخواهد بود.

وزیر امور خارجه پاکستان خاطرنشان کرد: پاکستان تمامی تلاش های خود برای پایان بحران اقتصادی و انسانی و همچنین برپایی امنیت پایدار در افغانستان را به کار خواهد بست. پاکستان همچنین در گشایش کریدور بشر دوستانه برای انتقال کمک های انسان دوستانه، عملیات های سازمان ملل متحد، نهادهای مالی بین المللی، سازمان های غیر دولتی مردم نهاد ایفا نموده است.

ارسال نظر

 
1