خبر فوری

 
 
تاکید فرمانده ارتش پاکستان بر دفاع از تمامیت ارضی عربستان سعودی در دیدار با محمد بن سلمان
کد خبر :9717339

13:32 1400/02/17


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, خالد بن سلمان, ژنرال قمر جاوید باجوا, فرمانده ستاد ارتش پاکستان, محمد بن سلمان, معاون وزیر دفاع عربستان, ولیعهد عربستان سعودی,

فرمانده ستاد ارتش پاکستان که پیش از سفر نخست وزیر این کشور به عربستان سعودی در ریاض به سر می برد با محمد بن سلمان ولیعهد و شاهزاده خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع این کشور به صورت جداگانه به دیدار و گفتگو پرداخت.


ریاض: به گزارش راز نیوز| فرمانده ستاد ارتش پاکستان که پیش از سفر نخست وزیر این کشور به عربستان سعودی در ریاض به سر می برد با محمد بن سلمان ولیعهد و شاهزاده خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع این کشور به صورت جداگانه به دیدار و گفتگو پرداخت.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی اداره روابط عمومی ارتش پاکستان، ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان در جریان دیدارهای خود با مقامات مختلف سعودی در زمینه مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و ریاض و دیگر موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

طبق این بیانیه مقامات پاکستان و عربستان در این دیدار پیرامون پیشرفت های صورت گرفته در روند صلح افغانستان، همکاری های دفاعی میان دو کشور و افزایش سطح روابط دوجانبه در زمینه امنیت منطقه ای رایزنی نمودند.

فرمانده ستاد ارتش پاکستان در جریان این دیدار آمادگی کامل پاکستان برای دفاع از حرمین شریفین و حفظ تمامیت ارضی عربستان سعودی و برقراری امنیت در منطقه را اعلام نمود.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی نیز در جریان این دیدار با اذعان به نقش ویژه پاکستان در حفظ امنیت و ثبات در منطقه ابراز داشت: روابط دو کشور مبتنی بر برادری و اعتماد متقابل است و ما همکاری های خود برای استحکام روابط دو کشور و بهبود وضعیت مسلمانان را تداوم خواهیم بخشید.

ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش پاکستان علاوه بر این با شاهزاده خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان سعودی نیز به دیدار و رایزنی پرداخت.

لازم به ذکر است ارتشبد ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش پاکستان پیش از سفر رسمی نخست وزیر پاکستان به عربستان سعودی سه شنبه 14 اردیبهشت ماه به این کشور سفر نموده است.

گفتنی است عمران خان نخست وزیر پاکستان امروز جمعه در سفری 3 روزه به عربستان سعودی سفر خواهد نمود، وی قرار است در این دیدار با مقامات مختلف سعودی از جمله محمد بن سلمان ولیعهد این کشور به دیدار و رایزنی بپردازد.

بنابر گفته کارشناسان سیاسی، همزمانی سفر دو مقام عالی رتبه پاکستان یعنی فرمانده کل ارتش و نخست وزیر این کشور به عربستان سعودی از جهات و ابعاد مختلفی حائز اهمیت است و می تواند نتیجه های مختلفی را به همراه داشته باشد.

ارسال نظر

 
1