خبر فوری

 
 
تاکید عمران خان بر لزوم مقابله با اسلام هراسی در جهان در رایزنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
کد خبر :1939358275

14:03 1400/02/20


برچسب ها : اسلام هراسی, پاکستان و عربستان سعودی, دبیرکل سازمان همکاری اسلامی, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, یوسف بن احمد العثیمین,

عمران خان نخست وزیر پاکستان که از جمعه روز گذشته در عربستان سعودی به سر می برد روز گذشته با دکتر یوسف العثیمین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در مکه مکرمه دیدار و گفتگو نمود.


مکه: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان که از جمعه در عربستان سعودی به سر می برد روز گذشته با دکتر یوسف العثیمین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در مکه مکرمه دیدار و گفتگو نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نخست وزیر پاکستان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در این دیدار در خصوص امور مختلف مربوط به همکاری میان پاکستان و سازمان همکاری اسلامی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نخست وزیر پاکستان در جریان دیدار با هیئت عالی رتبه سازمان همکاری اسلامی به ریاست دکتر یوسف العثیمین ضمن تاکید بر لزوم واکنش گسترده به موارد مربوط به اسلام هراسی در نقاط مختلف دینا ابراز داشت: تمام تلاش رهبران مسلمان جهان باید این باشد که جامعه جهانی عمق محبت و ارادت مسلمانان به ساحت مبارک حضرت رسول اکرم(ص) را درک نماید و هیچ فردی به خود اجازه ارتباط دادن تروریسم با دین مبین اسلام را ندهد.

عمران خان خاطرنشان کرد: جامعه جهانی باید نسبت به تعهد مشترک در مقابله با عدم سعه صدر و خشونت بر اساس عقیده یا دین اعلام آمادگی نشان دهد.

نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با اشاره به افزایش موارد اسلام هراسی در نقاط مختلف دنیا بر ضرورت واکنش سریع و مناسب سازمان همکاری اسلامی به اینگونه اقدامات تاکید کرد.

عمران خان در ادامه این دیدار ضمن محکوم نمودن شدید حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان بار دیگر بر درخواست خود از جامعه جهانی برای انجام اقدامات موثر بر تامین امنیت مردم فلسطین تاکید ورزید، وی همچنین از سازمان همکاری اسلامی نیز خواستار ایفای نقش موثر برای مقابله با وضعیت وخیم در فلسطین شد.

دکتر یوسف العثیمین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در جریان این دیدار نخست وزیر پاکستان را از اقدامات این سازمان در زمینه مسئله جامو و کشمیر و حمایت از مواضع پاکستان در این خصوص آگاه ساخت.

ارسال نظر

 
1