خبر فوری

 
 
تاکید عمران خان بر حل صلح آمیز و سیاسی مسئله افغانستان
کد خبر :563103746

16:47 1399/09/28


برچسب ها : صلح افغانستان, طالبان افغانستان, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, هیئت طالبان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان در دیدار عصر امروز خود با هیئت عالی رتبه کمیته سیاسی طالبان افغانستان بار دیگر بر حل صلح آمیز و راهکار سیاسی مسئله افغانستان تاکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان در دیدار عصر امروز خود با هیئت عالی رتبه کمیته سیاسی طالبان افغانستان بار دیگر بر حل صلح آمیز و راهکار سیاسی مسئله افغانستان تاکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئت عالی رتبه از کمیته سیاسی طالبان افغانستان به رهبری ملا عبدالغنی برادر عصر امروز با حضور در کاخ نخست وزیری پاکستان با عمران خان دیدار نمودند.

دو طرف در این یددار پیرامون مسائل مختلف افغانستان، موانع موجود در زمینه صلح افغانستان و نقش پاکستان در پیشبرد روند صلح به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این دیدار با بیان اینکه رویکرد نظامی راهکار حل مسئله افغانستان نیست گفت: مذاکرات بین الافغان اصلی ترین و موثرترین راهکار حل مسئله افغانستان است که باید با حضور رهبران دو طرف و به رهبری مقامات جناح های مختلف برگزار گردد.

نخست وزیر پاکستان ابراز داشت: فراهم شدن شرایط مذاکرات، فرصتی تاریخی برای ایجاد ثبات و استحکام امنیت منطقه است، امیدواریم طرفین افغان نقش خود در پیشبرد روند صلح ایفا کنند و به همکاری های خود در این زمینه ادامه دهند.

وی با ابراز حمایت از روند صلح افغانستان برای نتایج بلند مدت بر ضرورت دوری از تخریب کنندگان صلح در افغانستان تاکید نمود و گفت: برخی قدرت ها و عناصر ناشناس در تلاش برای به انزوا کشیدن مذاکرات صلح افغانستان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی نسبت به تشدید عملیات های خشونت آمیز در افغانستان خواستار پایبندی همه طرفین به موازین آتش بس و پایان درگیری ها در این کشور شد.

عمران خان در پایان ضمن تشریح اهمیت برپایی صلح در افغانستان برای ثبات منطقه گفت: صلح و امنیت لازمه اساسی برای پیشرفت و توسعه اقتصادی افغانستان و تمام منطقه است و سفر هیئت سیاسی طالبان نیز بخشی از تلاش های برای تسهیل و پیشبرد روند صلح افغانستان است.

 

 

ارسال نظر

 
1