خبر فوری

 
تاکید شهباز شریف بر تقویت روابط دوجانبه با آمریکا در پاسخ به اظهارات تند جو بایدن
کد خبر :1520781935

19:26 1401/07/23


برچسب ها : برنامه هسته ای, پاکستان و آمریکا, جو بایدن, رئیس جمهور آمریکا, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در خصوص اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه پاکستان با داشتن برنامه هسته ای نامنظم، تهدیدی جهانی است، گفت: در چندین دهه پاکستان ثابت کرده است که یک کشور هسته ای متعهد به قوانین است.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در خصوص اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه پاکستان با داشتن برنامه هسته ای نامنظم، تهدیدی جهانی است، گفت: در چندین دهه پاکستان ثابت کرده است که یک کشور هسته ای متعهد به قوانین است.

وی افزود: برنامه هسته ای توسط یک سیستم فرماندهی و کنترل فنی بصورت دقیق مدیریت می شود؛ پاکستان همچنین تعهد قاطع خود را به استانداردهای بین المللی، از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA)، در خصوص عدم اشاعه، ایمنی و امنیت به نمایش گذاشته است.

نخست وزیر پاکستان ضمن جلب توجه به تهدیدات واقعی برای صلح جهانی گفت: در حال حاضر تهدید جهانی برای صلح، دولت هایی هستند که از نقض حقوق بشر، ملی گرایی افراطی و اشفال غیر قانونی سرزمبن ها برخوردارند، تهدید واقعی صلح جهانی، کشورهایی هستند که کارنامة مکرر در زمینه خرابکاری در برنامه هسته‌ای داشته‌اند.

وی ادامه داد: پاکستان و ایالات متحده آمریکا روابط صمیمانه طولانی در زمینه های مختلف دارند همچنین در زمانی که جهان با مشکلات دست و پنجه نرم می کند. تلاش های خالص و مستمر برای تقویت روابط میان پاکستان و آمریکا امری ضروری است که بایستی برای رسیدن به این هدف از بیان اظهارات بی اساس خودداری شود.

شهباز شریف در پایان اظهارات خود افزود: پاکستان صادقانه مشتاق همکاری با ایالات متحده آمریکا جهت ارتقای صلح و امنیت منطقه ای است.

ارسال نظر

 
1