خبر فوری

 
 
تاکید شهباز شریف بر تحکیم روابط دیرینه میان پاکستان و بریتانیا
کد خبر :1850913508

14:36 1401/03/04


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و بریتانیا, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, وزیر نیروهای مسلح بریتانیا,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در دیدار هیئت بریتانیایی با اشاره به روابط دیرینه میان پاکستان و بریتانیا بر اهمیت تحکیم و توسعه بیش از پیش میان دو کشور تاکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در دیدار هیئت بریتانیایی با اشاره به روابط دیرینه میان پاکستان و بریتانیا بر اهمیت تحکیم و توسعه بیش از پیش میان دو کشور تاکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جیمز هیپی وزیر نیروهای مسلح بریتانیا روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه با حضور در دفتر نخست وزیر پاکستان با محمد شهباز شریف دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار به بررسی سطح روابط موجود میان پاکستان و بریتانیا در زمینه های مختلف پرداختند و بر لزوم توسعه روابط و ارتقای همکاری‌ها میان دو کشور تاکید داشتند.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در این دیدار ابراز داشت: پاکستان و بریتانیا شریک دیرینه یکدیگر در سطح جهانی بودند و مردم دو کشور نیز دارای تعامل تاریخی می باشند.

وی ابراز امیدواری نمود تقویت گفتگوی استراتژیک بین پاکستان و بریتانیا به توسعه روابط دوجانبه میان دو کشور کمک نماید.

وی با ابراز علاقه نسبت به گسترش سطح همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه تجارت و سرمایه گذاری با اشاره به هفتاد و پنجمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک میان پاکستان و بریتانیا خاطرنشان کرد: امید می‌رود این موضوع با شکوه هرچه تمام تر برگزار شده و سرآغازی برای توسعه بیش از پیش همکاری های دوجانبه باشد.

نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر اهمیت برپایی صلح و ثبات در افغانستان تصریح کرد: خروج از فاجعه انسانی در افغانستان نیازمند انجام اقدامات فوری از سوی جامعه جهانی است و توسعه و رفاه 40 میلیون مردم افغانستان باید در اولویت اصلی تمامی کشورها قرار گیرد.

وی همچنین با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تحولات اوکراین به تشریح مواضع اصولی پاکستان در قبال این مسئله پرداخت و افزود: جنگ در اوکراین کشورهای در حال توسعه را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

شهباز شریف خواستار حل دیپلماتیک بحران اوکراین مطابق با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد شد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه به تشریح اوضاع منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل هند و اقدامات ضد انسانی دهلی نو در این منطقه پرداخت و بر عزم اسلام آباد برای توسعه صلح و ثبات در منطقه تاکید نمود.

وی سپس به تشریح اهمیت حل صلح‌آمیز مسئله جامو و کشمیر مطابق با خواست مردم این منطقه و بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و نقش آن در ایجاد ثبات در منطقه آسیای جنوبی پرداخت.

جیمز هیپی وزیر نیروهای مسلح بریتانیا نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی میان دو کشور بر عزم دولت بریتانیا برای توسعه روابط و همکاری‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه تجارت و سرمایه گذاری تاکید نمود.

وی همچنین از همکاری دولت پاکستان در پیشبرد روند صلح در افغانستان و همچنین خروج نیروهای خارجی از این کشور تقدیر و تشکر نمود.

ارسال نظر

 
1