خبر فوری

 
 
تاکید سفیر ژاپن و وزیر اطلاع رسانی پاکستان بر تقویت همکاری های رسانه ای میان دو کشور
کد خبر :1245886714

12:17 1400/04/05


برچسب ها : پاکستان و ژاپن, سفیر ژاپن, فواد چودری, وزیر اطلاع رسانی و رسانه, کنو نوری متسودا,

فواد چودری وزیر اطلاع رسانی و نشریه دولت فدرال پاکستان و کنینوری متسودا سفیر ژاپن در دیدار با یکدیگر بر تقویت همکاری های دوجانبه میان پاکستان و ژاپن در بخش رسانه تاکید ورزیدند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| فواد چودری وزیر اطلاع رسانی و نشریه دولت فدرال پاکستان و کنینوری متسودا سفیر ژاپن در دیدار با یکدیگر بر تقویت همکاری های دوجانبه میان پاکستان و ژاپن در بخش رسانه تاکید ورزیدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، کنینوری متسودا سفیر ژاپن در اسلام آباد روز گذشته با فواد حسین چودری وزیر اطلاع رسانی و نشریه دولت پاکستان دیدار نمود.

فواد حسین چودری وزیر دولت فدرال پاکستان در این دیدار با تاکید بر اهمیت تسریع در اجرای برنامه ها و پروژه های مشترک پاکستان و ژاپن در زمینه به روز رسانی فنی و نوآوری شرکت تلویزیون پاکستان و شرکت پخش و اشاعه پاکستان ابراز داشت: پاکستان و ژاپن دو کشور دارای روابط و مشارکت همه جانبه از شش دهه گذشته هستند.

وی خاطرنشان کرد: شبکه تلویزیونی دولتی پاکستان به نام پی تی وی، شرکت پخش و اشاعه دولتی پاکستان به نام پی بی سی و خبرگزاری دولتی آسوشیتد پرس پاکستان به نام ای پی پی مطابق به اقتضائات زمان به روز رسانی شده اند.

فواد چودری خاطرنشان کرد: دولت مصمم به تغییر سبک آژانس خبری آسوشیتد پرس پاکستان مطابق با سبک خبرگزاری های برتر و سرشناس بین المللی است، در 11 شهر بزرگ کشور مراکز استودیو با هدف تشکیل سرویس خبرهای تصویری راه اندازی خواهد شد.

وی همچنین سفیر ژاپن را از اقدام دولت برای راه اندازی دانشگاه فناوری رسانه آگاه ساخت و گفت: ما برای آموزش نیروی انسانی نیازمند همکاری ژاپن خواهیم بود.

وزیر دولت فدرال پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود بر لزوم همکاری دو کشور در بخش بازی و انمیشین تاکید کرد و افزود: همکاری دو کشور در این زمینه به توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی میان دو پاکستان و ژاپن کمک خواهد نمود، وی همچنین بر اهمیت راه اندازی پروژه های مشترک با ژاپن در زمینه تولید فیلم، نمایش و پادکست تاکید نمود.

کنینوری متسودا سفیر ژاپن در اسلام آباد نیز در این دیدار با ابراز علاقه برای سرمایه گذاری در بخش تولید بازی و انمیشین خاطرنشان کرد: شرکت ژاپنی کادو واکا خواهان سرمایه گذاری در بخش های انیمیشن و سرگرمی می باشد.

فواد چودری وزیر پاکستانی در ادامه تصریح کرد: خواهان استفاده از تجربیات و مهارت های ژاپن در این زمینه هستیم.

سفیر ژاپن همچنین ابراز داشت: شبکه رادیویی ان اچ کی ژاپن سال آتی به مناسبت هفتادمین سالگرد روابط دوجانبه میان پاکستان و ژاپن بخش اردو زبان را آغاز خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1