خبر فوری

 
 
تاکید سفیر ایران و رئیس مجلس سنای پاکستان بر گسترش همکاری ها در جهت توسعه اقتصادی منطقه
کد خبر :260458804

13:12 1400/05/08


برچسب ها : پاکستان و ایران, رئیس مجلس سنای پاکستان, سفیر ایران در پاکستان, سید محمد علی حسینی, محمد صادق سنجرانی,

سفیر ایران در اسلام آباد و رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با یکدیگر بر لزوم گسترش همکاری های دوجانبه میان اسلام آباد و تهران در جهت توسعه اقتصادی منطقه تاکید نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر ایران در اسلام آباد و رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با یکدیگر بر لزوم گسترش همکاری های دوجانبه میان اسلام آباد و تهران در جهت توسعه اقتصادی منطقه تاکید نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد امروز جمعه با حضور در ساختمان پارلمانی پاکستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار پیرامون موضوعات مشترک مورد علاقه منطقه ای و مناسبات دوجانبه میان پاکستان و ایران به بحث و تبادل نظر پرداختند.

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در این دیدار با تاکید بر تقویت روابط پارلمانی و همکاری های دوجانبه اقتصادی و تجاری میان دو کشور ابراز داشت: پاکستان و ایران در حال تلاش برای توسعه اقتصادی و رفاهی منطقه هستند، ارزش های مشترک فرهنگی، اجتماعی و مذهبی میان دو کشور زمینه ساز تقویت و مستحکم سازی روابط دو کشور است.

رئیس مجلس سنای پاکستان با بیان اینکه سطح همکاری های بین المللی میان دو کشور قابل تمجید است خاطرنشان کرد: پاکستان اهمیت ویژه ای برای روابط تاریخی خود با ایران قائل است و ما خواستار تقویت بیش از پیش مناسبات خود با تهران در سطوح سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هستیم.

محمد صادق سنجرانی تصریح کرد: پاکستان و ایران همواره در مجامع مختلف بین المللی با یکدیگر همکاری داشته و مواضع دو کشور در قبال مسائل مختلف بین المللی مشترک و یکسان بود.

سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد نیز در جریان این دیدار با تایید اظهارات رئیس مجلس سنای پاکستان اظهار داشت: دو کشور نیازمند توسعه بیش از پیش روابط در زمینه های مختلف می باشند.

در جریان این دیدار موضوع قطع برق بخش مکران بلوچستان به ویژه شهر گوادر از جانب ایران مورد بررسی قرار گرفت و رئیس مجلس سنای پاکستان از دولت ایران برای از سر گیری ترسیل نیروی برق به بخش مکران ایالت بلوچستان تقدیر کرد و گفت: قطعی برق مشکلات عدیده ای را برای شهروندان این مناطق به وجود آورد و ادامه ترسیل برق به این منطقه باعث خوشحالی و شادمانی مردم این منطقه شده است.

سفیر ایران در اسلام آباد در ادامه این دیدار رئیس مجلس سنای پاکستان را از ابعاد مختلف سفر احتمالی وی به ایران آگاه ساخت.

رئیس مجلس سنای پاکستان نیز افزود: ایران کشور دوست و برادر ماست و سفر به ایران به توسعه روابط و گسترش همکاری های دوجانبه کمک خواهد نمود.

ارسال نظر

 
1