خبر فوری

 
 
تاکید سفیر ایران بر اهمیت روابط تهران و اسلام آباد جهت تعیین آینده آسیا
کد خبر :442807984

13:58 1398/11/12


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, تهران, سفیر ایران, سید محمد علی حسینی,

سفیر ایران در اسلام آباد بر اهمیت روابط تهران و اسلام آباد جهت تعیین آینده اقتصادی و صنعتی آسیا تاکید نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر ایران در اسلام آباد بر اهمیت روابط تهران و اسلام آباد جهت تعیین آینده اقتصادی و صنعتی آسیا تاکید نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد طی سخنانی در سمینار همکاری های امنیتی ایران و پاکستان با اشاره به سیاست های صریح ایران در حفظ امنیت منطقه خواستار حضور کشورهای منطقه در طرح ثبات و امنیت هرمز شد.

سید محمد علی حسینی اظهار داشت: امروز منطقه نیازمند یک گفتگوی همه جانبه و جامع است و جمهوری اسلامی ایران طی سال های گذشته تحت چارچوب سازمان ملل متحد در این زمینه فعالیت کرده است.

وی افزود: هدف از این طرح رئیس جمهور ایران حفظ صلح و ثبات در خلیج فارس، دریای عمان و آب های هرمز با همکاری کشورهای منطقه و بدون هیچگونه دخالت خارجی است.

سفیر ایران تصریح کرد: گسترش صلح و امنیت و ثبات، بهبود وضعیت زندگی مردم منطقه، تسهیل تجارت و تقویت روابط و همکاری های دوستانه، فرهنگی و اقتصادی از جمله موارد این طرح می باشد.

وی در تشریح دیگر اهداف طرح ثبات و امنیت هرمز خاطرنشان کرد: حل اختلافات و تنش های موجود از طرق صلح آمیز و بر مبنای گفتگو، همکاری در جهت مقابله با تروریسم و خاتمه دادن به آن، احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه، مقابله با چالش ها و عدم دخالت در امور کشورهای دیگر از جمله دیگر اهداف این طرح است.

حسینی در ادامه سخنان خود با اشاره به سطح روابط موجود میان ایران و پاکستان افزود: ایران و پاکستان نقش تعیین کننده ای در تشکیل آینده و سرنوشت منطقه آسیا خواهند داشت.

سفیر ایران در اسلام آباد گفت: دولت آمریکا با به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی بار دیگر ثابت کرد به هیچ کدام از قوانین و توافقنامه های بین المللی پایبند نیست.

 

ارسال نظر

 
1