خبر فوری

 
 
تاکید سازمان عفو بین الملل در خصوص توقف روند طولانی شدن بازداشت افراد ربوده شده
کد خبر :1183009857

15:23 1400/09/02


برچسب ها : افراد ربوده شده, افراد مفقود شده, ایالات متحده آمریکا, بستگان افراد ربوده شده, سازمان دیده بان حقوق بشر, سازمان عفو بین الملل, شبه نظامی, مقامات پاکستان,

سازمان عفو بین المللی به مقامات پاکستانی تاکید کرده است که از اقدامات شان در پی نگه داشتن افراد دستگیر شده مظنون به شبه نظامی، بدون هیچ گونه اقدام قانونی جلوگیری کنند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سازمان عفو ​​بین المللی به مقامات پاکستانی تاکید کرده است که از اقدامات شان در پی نگه داشتن افراد دستگیر شده مظنون به شبه نظامی در بازداشت، بدون هیچ گونه اقدام قانونی جلوگیری کنند.

این گروه حقوق بشر در گزارشی با عنوان ارواح زنده مشکلات خانواده های مفقودین را برای به دست آوردن اطلاعات در مورد بستگان بازداشت شده تشریح کرده است.

در این گزارش آمده است که صدها فعال حقوق بشر پاکستانی، دانشجویان و روزنامه نگاران از زمان آغاز جنگ به رهبری ایالات متحده آمریکا علیه تروریسم ناپدید شده اند.

ادریس ختک که در سال 2019 در حین سفر به شمال غرب پاکستان ناپدید شد، در میان بازداشت شدگان بود همچنین چند هفته بعد، مقامات پاکستان اذعان کردند که او به اتهامات نامحدود خیانت به کشور بازداشت شده است.

لازم به ذکر است، ادریس ختک قبل از ربوده شدن برای سازمان های عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر کار می کرد.

ریحاب ماهور محقق آسیای جنوبی در سازمان عفو بین‌الملل، گفت: از دست دادن عزیزان یا نداشتن اطلاع از محل نگهداری و امنیت آنها منجر به رخ دادن مشکلات مالی و سلامتی در خانواده ها میشود.

وی خواستار آزادی بازداشت شدگان شد و گفت که پاکستان باید حال تمامی افراد مفقود شده اجباری را به خانواده های آنان گزارش دهد.

سازمان عفو ​​بین المللی همچنین خواستار تشکیل پرونده قانونی علیه نیروهایی شد که در ربودن افراد نقش دارند.

تاکنون مقامات پاکستانی همیشه با صدور بیانیه ای اینگونه اتهامات را رد میکردند اما اینک هیچ گونه اظهار نظری از سوی این افراد ارائه نشده است.

در همین راستا، در مورد افراد ربوده شده گفته مبشود، بیشتر آنان در سال های اخیر برای پیوستن به گروه های شبه نظامی به افغانستان رفته بودند، اما لازم به ذکر است در میان افراد ربوده شده زنان و کودکان بسیاری به چشم میخورد که تاکنون مقامات پاسخی برای اینگونه ربایش ها ارائه نداده اند.

ارسال نظر

 
1