خبر فوری

 
 
تاکید روسای پارلمان پاکستان و افغانستان بر گسترش همکاری های دوجانبه
کد خبر :562581052

17:21 1399/05/17


برچسب ها : اسد قیصر, پاکستان و افغانستان, رئیس پارلمان پاکستان, مجلس ملی افغانستان, میر رحمان رحمانی,

اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان و میر رحمان رحمانی رئیس مجلس ملی افغانستان در جریان نشست ویدئو کنفرانس بر ضرورت ایجاد صلح در افغانستان و از بین بردن موانع موجود در مسیر صلح افغانستان تاکید نمودند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| روسای پارلمان های پاکستان و افغانستان بر تقویت مناسبات دوجانبه و گسترش همکاری ها میان دو کشور تاکید ورزیدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان و میر رحمان رحمانی رئیس مجلس ملی افغانستان در جریان نشست ویدئو کنفرانس بر ضرورت ایجاد صلح در افغانستان و از بین بردن موانع موجود در مسیر صلح افغانستان تاکید نمودند.

اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان در جریان گفتگو با همتای افغان خود با اشاره به اهمیت روابط اسلام آباد و کابل ابراز داشت: پاکستان اهمیت ویژه ای برای روابط با کشور همسایه و دوست خود افغانستان قائل است، ما خواهان توسعه روابط اقتصادی و مردمی میان دو کشور هستیم.

وی افزود: پاکستان خواستار افغانستان مستحکم و با ثبات است، افغانستان مستحکم و با ثبات نه تنها برای پاکستان بلکه برای توسعه و آبادانی تمام منطقه موثر خواهد بود.

میر رحمان رحمانی رئیس پارلمان افغانستان نیز در جریان این نشست ابراز داشت: دو کشور پاکستان و افغانستان با دارا بودن مشترکات فرهنگی، مذهبی و زبانی روابط دیرینه ای و قوی دارند، در حالی که صلح ، توسعه و شکوفایی برنامه مشترک دو کشور برادر اسلامی است.

وی با تاکید بر گسترش همکاری ها میان پارلمان های دو کشور ابراز داشت: گروه های دوستی در پارلمان های دو کشور می توانند نقش مهمی در تقویت مناسبات دو کشور ایفا نمایند، دو کشور با دارا بودن فرصت های گسترده برای همکاری در زمینه های کشاورزی و تجارت می توانند از آن برای رفاه مردم هر دو کشور بهره برداری نمایند.

دو طرف در ادامه رایزنی ها در زمینه گسترش همکاری ها و تلاش های دوجانبه جهت توسعه و رونق منطقه و تشکیل کمیته های ویژه در پارلمان های دو کشور جهت تقویت مناسبات دو کشور توافق نمودند.

ارسال نظر

 
1