خبر فوری

 
 
تاکید رئیس پارلمان پاکستان بر لزوم انجام اقدامات مشترک از سوی پاکستان و افغانستان در جهت توسعه منطقه
کد خبر :1381937598

14:03 1400/11/28


برچسب ها : اتاق مشترک بازرگانی پاکستان و افغانستان, اسد قیصر, پاکستان و افغانستان, دولت طالبان افغانستان, رئیس پارلمان پاکستان, رئیس مجلس ملی پاکستان,

اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان با بیان اینکه توسعه پاکستان و افغانستان با یکدیگر گره خورده است بر لزوم انجام اقدامات مشترک و اجرای طرح جامع مشترک از سوی دو کشور در جهت توسعه اقتصادی منطقه تاکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان با بیان اینکه توسعه پاکستان و افغانستان با یکدیگر گره خورده است بر لزوم انجام اقدامات مشترک و اجرای طرح جامع مشترک از سوی دو کشور در جهت توسعه اقتصادی منطقه تاکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان امروز پنجشنبه طی سخنانی در نشست اتاق مشترک بازرگانی و صنایع پاکستان و افغانستان با بیان اینکه ما دارای روابط عمیقی با مردم افغانستان هستیم اظهار داشت: توسعه و شکوفایی پاکستان و افغانستان به یکدیگر گره خورده است.

وی افزود: کمیته اجرایی گروه دوستی پارلمانی پاکستان-افغانستان نقش ویژه ای در زمینه تسریع روابط میان ملت های دو کشور ایفا نموده است و نقش این کمیته در توسعه تجارت مرزی میان پاکستان و افغانستان قابل تقدیر است. نخست وزیر پاکستان تمایل عمیقی به افزایش سطح تجارت با افغانستان و توسعه تجارت ترانزیتی با این کشور دارد.

اسد قیصر خاطرنشان کرد: سیاست صدور روادید برای شهروندان افغانستان به صورت ویژه تسهیل یافته است، روادید ویژه دانشجویان نیز علاوه بر تسهیل در صدور، مدت زمان اعتبار آن افزایش یافته است.

رئیس پارلمان پاکستان تصریح کرد: پاکستان در برابر مشکلات پیش روی برادران افغان خود شانه به شانه آنان ایستاده است، ما تمامی امکانات و تلاش خود را برای رفع موانع موجود در مسیر تجارت ترانزیتی و تجارت دوجانبه میان پاکستان و افغانستان را به کار خواهیم بست.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر اهمیت توسعه دو کشور در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه گفت: پاکستان و افغانستان باید استراتژی مشترکی را در زمینه توسعه و شکوفایی منطقه به کار گیرند،دو کشور باید با همراهی یکدیگر رو به جلو گام بردارند، زیرا زندگی نسل های آینده دو کشور به این موضوع وابسته است.

اسد قیصر افزود: ما برای رفع موانع پیش رو در زمینه تجارت ترانزیتی کمیته اجرایی گروه دوستای پاکستان و افغانستان را راه اندازی نمودیم، تجارت با کشورهای آسیای میانه از اهمیت ویژه ای برای پاکستان و افغانستان برخوردار است؛ تسریع تجارت میان پاکستان و افغانستان نیازمند تسهیل تجارت از جانب افغانستان است، فرصت های گسترده ای در زمینه توسعه تجارت با کشورهای آسیای میانه وجود دارد.

رئیس پارلمان پاکستان در پایان با اشاره به تحولات اخیر افغانستان و اوضاع کنونی این کشور خاطرنشان کرد: سازمان ملل متحد و دیگر نهاد و مجامع بین المللی باید نسبت به همراهی دولت افغانستان اقدام کنند، برپایی امنیت پایدار در افغانستان امری ضروری برای صلح و ثبات منطقه است.

ارسال نظر

 
1