خبر فوری

 
 
تاکید رئیس مجلس ملی پاکستان بر ادامه حمایت های اسلام آباد از روند صلح افغانستان
کد خبر :1752350507

14:35 1400/01/12


برچسب ها : اسد قیصر, پاکستان و افغانستان, رئیس پارلمان پاکستان, سفیر افغانستان در پاکستان, مجلس ملی پاکستان, نجیب الله علی خیل,

رئیس مجلس ملی پاکستان در دیدار با سفیر افغانستان در اسلام آباد اظهار داشت: پاکستان تا پایان برپایی کامل صلح و ثبات در افغانستان در کنار ملت و دولت این کشور حضور دارد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس مجلس ملی پاکستان در دیدار با سفیر افغانستان در اسلام آباد اظهار داشت: پاکستان تا پایان برپایی کامل صلح و ثبات در افغانستان در کنار ملت و دولت این کشور حضور دارد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نجیب الله علی خیل سفیر افغانستان در اسلام آباد روز پنجشنبه با حضور در ساختمان پارلمانی پاکستان با اسد قیصر رئیس مجلس ملی این کشور دیدار و رایزنی نمود.

دو طرف در جریان این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه اسلام آباد_کابل، گسترش سطح همکاری های تجاری میان دو کشور و امور مختلف مربوط به روند صلح افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان در این دیدار با بیان اینکه مردم پاکستان و افغانستان دارای روابط برادرانه مبتنی بر مشترکات فرهنگی و تاریخی هستند خاطرنشان کرد: پاکستان تا پایان برپایی کامل صلح و ایجاد ثبات سیاسی و امنیتی در افغانستان، در کنار ملت و دولت این کشور حضور دارد، تشکیل افغانستان مستحکم و قوی به نفع پاکستان و تمام منطقه است.

وی تصریح کرد: دولت حاکم پاکستان خواهان تحکیم مناسبات تجاری و اقتصادی خود و گسترش همه جانبه همکاری با افغانستان در امر تجارت و سرمایه گذاری است، پاکستان تمایل دارد افغانستان نیز از منافع اقتصادی پروژه سی پیک بهره مند گردد، پروژه سی پیک تغییر دهنده بازی در زمینه اقتصاد منطقه خواهد بود و افغانستان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود به عنوان دروازه ای به سوی منطقه آسیای مرکزی محسوب می گردد.

رئیس مجلس ملی پاکستان در ادامه ابراز داشت: به منظور توسعه سرمایه گذاری ها میان پاکستان و افغانستان، مصوبات کمیته اجرایی گروه دوستی پاکستان-افغانستان که تحت نظر پارلمان قرار دارد در حال اجرا و پیاده سازی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با سفیر افغانستان با اشاره به تسهیل سیاست های صدور روادید ورود به پاکستان گفت: مردم افغانستان می توانند با استفاده از سیاست های آسان در امر صدور روادید برای دانشجویان و بیماران با حضور در پاکستان از تسهیلات آموزشی و درمانی بهره مند گردند، همچنین صدور روادید بلند مدت می توانند فعالیت های اقتصادی بازرگانان افغانی میان دو کشور را نیز تسهیل و افزایش دهد.

نجیب الله علی خیل سفیر افغانستان در اسلام آباد نیز در جریان این دیدار با ابراز اطمینان و خرسندی از سطح روابط موجود میان رهبران سیاسی دو کشور اظهار داشت: ملت افغانستان اهمیت ویژه ای برای روابط دوستانه و برادرانه خود با مردم پاکستان قائل هستند.

وی با تمجید از اقدامات و تلاش های دولت اسلام آباد برای برپایی صلح در افغانستان گفت: مردم افغانستان قدردان اقدامات و همکاری های پاکستان در برنامه ها و طرح های اجرایی در خاک افغانستان هستند.

سفیر افغانستان گفت: رهبران سیاسی و پارلمانی دو کشور می توانند نقش ویژه ای در نزدیک تر نمودن دو کشور به یکدیگر و تعمیق مناسبات دوجانبه ایفا نمایند.

ارسال نظر

 
1