خبر فوری

 
تاکید رئیس مجلس سنای پاکستان بر همکاری دولت ژاپن جهت توسعه تجارت میان دو کشور
کد خبر :1565769085

15:49 1400/12/20


برچسب ها : پاکستان و ژاپن, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط تجاری, سفیر ژاپن, صدور روادید, مبادلات تجاری, مجلس سنای پاکستان, محمد صادق سنجرانی,

رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با سفیر ژاپن خواستار ارائه تسهیلات به تجار و بازرگانان پاکستانی جهت توسعه تجارت میان اسلام آباد و توکیو شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با سفیر ژاپن خواستار ارائه تسهیلات به تجار و بازرگانان پاکستانی جهت توسعه تجارت میان اسلام آباد و توکیو شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، متسو هیرو وادا سفیر ژاپن در اسلام آباد امروز جمعه با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار به بررسی مناسبات دوجانبه میان پاکستان و ژاپن و گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور پرداختند.

صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان اظهار داشت: ما به روابط خود با ژاپن به دلیل اهمیت آن در آسیا بسیار توجه داریم، ژاپن کشوری دارای اقتصاد پایدار و مستحکم است و ما خواهان پیروی از سیاست ها و خط مشی این کشور برای تقویت اقتصاد خود هستیم.

وی با اشاره به 70 سالگی روابط دیپلماتیک میان پاکستان و ژاپن در سال 2022 خاطرنشان کرد: مراسمات مختلفی از سوی وزارت امور خارجه و نمایندگی های دیپلماتیک دو کشور در این خصوص برگزار شده است.

رئیس مجلس سنای پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به مکانیسم های موجود اداری جهت انجام رایزنی های دوجانبه گفت: ما از دولت ژاپن برای گنجاندن نام پاکستان در برنامه بورسیه GDS تشکر می کنیم. بر اساس طرح اعطای بورسیه تحصیلی، تعداد 20 تن از دانشجویان ما از موقعیت حضور در برنامه تحصیلات تکمیلی دانشگاه­های ژاپن بهره مند شدند.

وی همچنین از موافقت وزارت بازرگانی پاکستان با شرکت در نمایشگاه اکسپو 2025 اوکازا خبر داد و گفت: پاکستان به برگزاری نمایشگاه اکسپو 2025 با میزبانی ژاپن رای مثبت داده بود.

صادق سنجرانی در ادامه رایزنی با سفیر ژاپن با بیان اینکه بسیاری از شرکت های پاکستانی خواهان سرمایه گذاری مشترک با همتایان ژاپنی خود هستند تصریح کرد: با توجه به محدودیت های ناشی از شیوع کووید-19 این امکان برای تجار و شرکت های پاکستانی میسر نیست، دولت ژاپن صدور روادید تجاری برای پاکستان را مورد بررسی قرار دهد تا امکان سفر تجار و بازرگانان پاکستانی به ژاپن فراهم گردد.

وی همچنین خواستار تجدید نظر توکیو در رویکرد خود نسبت به سیاست های امنیتی مسافران پاکستانی شد تا تجارت و گردشگری میان دو کشور توسعه و گسترش یابد.

دو طرف همچنین بر توسعه بیش از پیش همکاری های اقتصادی میان اسلام آباد و توکیو نیز تاکید ورزیدند.

ارسال نظر

 
1