خبر فوری

 
 
تاکید رئیس مجلس سنای پاکستان بر اهمیت روابط دوستانه میان اسلام آباد و بغداد
کد خبر :376684055

12:16 1401/01/03


برچسب ها : پاکستان و عراق, رئیس مجلس سنای پاکستان, فواد حسین, محمد صادق سنجرانی, نشست وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی, وزیر امور خارجه عراق,

رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با وزیر امور خارجه عراق بر اهمیت مناسبات دوستانه میان اسلام آباد و بغداد و گسترش سطح همکاری ها در ابعاد مختلف میان دو کشور تاکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با وزیر امور خارجه عراق بر اهمیت مناسبات دوستانه میان اسلام آباد و بغداد و گسترش سطح همکاری ها در ابعاد مختلف میان دو کشور تاکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر فواد محمد حسین وزیر امور خارجه عراق که با هدف شرکت در چهل و هشتمین نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد به سر می برد امروز چهارشنبه با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه دوستانه و امور مختلف مربوط به روابط و همکاری ها میان پاکستان و عراق به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دکتر فواد محمد حسین وزیر امور خارجه عراق در این دیدار روز پاکستان را به محمد صادق سنجرانی تبریک گفت.

رئیس مجلس سنای پاکستان در این دیدار ابراز داشت: پاکستان و عراق دارای مواضع مشترک در زمینه مسائل و موضوعات مختلف بین المللی هستند و همواره حامی مواضع یکدیگر در مجامع و بسترهای جهانی بودند، دو کشور نیازمند تقویت بیش از پیش روابط میان مردم یکدیگر می باشند.

وی در ادامه این دیدار از همکاری های دولت عراق و ارائه تسهیلات به هزاران زائر پاکستانی در طول سال تقدیر و تشکر نمود و افزود: همکاری همه جانبه میان دو کشور مهمترین نیاز در عرصه کنونی است، دولت و مردم عراق با استقامت به مقابله با تروریسم پرداختند، پاکستان نیز در جنگ علیه تروریسم قربانیان زیادی داشته است.

محمد صادق سنجرانی در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار وزیر امور خارجه عراق با اشاره به اوضاع افغانستان تصریح کرد: امنیت و ثبات افغانستان تاثیرات گسترده ای در اوضاع منطقه ای دارد، امنیت لازمه اساسی برای توسعه و آبادانی است و پاکستان در تلاش برای رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه است.

وی همچنین از حمایت های دولت عراق از مواضع پاکستان در زمینه مسئله کشمیر تقدیر نمود و افزود: مسئله کشمیر به ارزش های انسانی گره خورده است و جامعه جهانی باید نقش خود در این زمینه را ایفا کند.

رئیس مجلس سنای پاکستان در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان پاکستان و عراق گفت: فرصت های گسترده ای جهت همکاری های دوجانبه در زمینه های تجارت، سرمایه گذاری، آموزش، فناوری، توسعه زیرساخت ها و بخش امنیت وجود دارد.

دکتر فواد حسین وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار ابراز داشت: ما نیازمند نیروی کار پاکستانی در زمینه های مختلف هستیم، عراق خواهان گسترش روابط دوجانبه خود با پاکستان است.

ارسال نظر

 
1