خبر فوری

 
 
تاکید رئیس مجلس ایالتی خیبر پختون خوا بر اجرای سیاست های تسهیل تجارت
کد خبر :593474512

15:14 1400/11/29


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, پاکستان و ایران, پیشاور, سرکنسول ایران, مجلس محلی ایالت خیبر پختون خوا, مشتاق احمد غنی,

رئیس مجلس محلی ایالت خیبر پختون خوا طی سخنانی در یک مراسم در پیشاور با تاکید بر اجرای سیاست های تسهیل تجارت اظهار داشت: ایران و افغانستان کشورهای مسلمان و برادر ما هستند و توسعه روابط تجاری با این کشورها مهمترین نیاز در شرایط کنونی است.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| رئیس مجلس محلی ایالت خیبر پختون خوا طی سخنانی در یک مراسم در پیشاور با تاکید بر اجرای سیاست های تسهیل تجارت اظهار داشت: ایران و افغانستان کشورهای مسلمان و برادر ما هستند و توسعه روابط تجاری با این کشورها مهمترین نیاز در شرایط کنونی است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، طی مراسمی که از سوی فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان با هدف تقدیر از برگزیدگان عرصه تجارت در پیشاور برگزار گردید، مشتاق احمد غنی رئیس مجلس ایالت خیبر پختون خوا، حامد رضا غومی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پیشاور، حافظ محب الله سرکنسول افغانستان، سناتور غلام علی، حاجی زبیر علی شهردار جدید پیشاور و دیگر مقامات محلی ایالت خیبر پختون خوا حضور یافتند.

مشتاق احمد غنی رئیس مجلس محلی ایالت خیبر پختون خوا پس از اعطای جوایز به برگزیدگان طی سخنانی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم ابراز داشت: من نسبت به تمامی مسائل پیش روی صنعتگران و سرمایه گذاران آگاه هستم، بدین منظور به زودی نشستی با حضور مقامات ارشد ادارات ذیربط و صنعتگران در محل مجلس ایالتی خیبر پختون خوا برگزار خواهد و برنامه جامع عملی پس از انجام مشاوره و گفتگو با این افراد تدوین و نهایی خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر با رهنمودهای عمران خان نخست وزیر پاکستان، دولت فدرال و دولت محلی به خوبی می دانند تنها با اجرای سیاست های دوستدار تجارت می تواند به توسعه تجارت کمک نمود، ما هیچگاه اجازه نخواهیم داد بوروکراسی به مانعی میان تجار و دولت تبدیل گردد.

رئیس مجلس محلی ایالت خیبر پختون خوا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشورهای همسایه یعنی ایران و افغانستان خاطرنشان کرد: ایران و افغانستان کشورهای مسلمان و برادر ما هستند، توسعه روابط تجاری با این دو کشور نیاز مبرم و اساسی در شرایط کنونی است.

وی گفت: رویکرد دولت های فعلی پاکستان و افغانستان در خصوص توسعه تجارت مشترک و یکسان است و این امر تنها زمانی میسر خواهد بود که ما با استفاده از طرح «پنجره واحد» تمامی تسهیلات و امکانات مورد تقاضا را در اختیار صنعتگران و سرمایه گذاران قرار داده و تشریفات غیر ضروری اداری را حذف کنیم.

وی سپس سالگرد چهل و سومین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را به سرکنسول ایران تبریک گفت.

در این مراسم فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان، مشتاق احمد غنی رئیس مجلس محلی را به عنوان نماینده این نهاد برای ایجاد ارتباط میان صنعتگران و دولت و عضو دائمی این فدراسیون معرفی نمود.

 

ارسال نظر

 
1