خبر فوری

 
 
تاکید رئیس فدراسیون فرهنگ و تجارت ایران و پاکستان بر گسترش همکاری های تجاری میان اسلام آباد و تهران
کد خبر :1084313409

14:44 1399/04/30


برچسب ها : پاکستان و ایران, خواجه حبیب الرحمن, فدراسیون فرهنگ و تجارت ایران و پاکستان, هیئت ایران,

رئیس فدراسیون فرهنگ و تجارت ایران و پاکستان طی سخنانی بر لزوم گسترش همکاری های تجاری میان اسلام آباد و تهران تاکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از اردو پوینت| رئیس فدراسیون فرهنگ و تجارت ایران و پاکستان طی سخنانی بر لزوم گسترش همکاری های تجاری میان اسلام آباد و تهران تاکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، خواجه حبیب الرحمان رئیس فدراسیون فرهنگ و تجارت ایران و پاکستان در جریان دیدار با هیات تجاری ایرانی با اشاره به خارج نمودن دولت هند از پروژه های چابهار و خط لوله گاز ابراز داشت: تصمیم دولت تهران مبنی بر قطع همکاری ها با دولت هند در پروژه های مختلف در جنوب ایران ضربه عظیم تجاری به دولت دهلی نو وارد آورده است.

وی افزود: پاکستان باید با غنیمت شمردن فرصت های به وجود آمده اقدامات جدی در جهت توسعه و تقویت مناسبات و رشد سطح همکاری های تجاری میان دو کشور انجام دهد.

خواجه حبیب الرحمان با اشاره به پتانسیل موجود برای گسترش روابط تجاری میان پاکستان و ایران خاطرنشان کرد: ظرفیت موجود در توسعه روابط با دیگر کشورها بیشتر از ایران نیست، پاکستان باید همانند چین بدون هیچگونه توجه به تحریم های دولت آمریکا به صورت آزاد مناسبات تجاری خود با ایران را بیش از پیش تقویت نماید و برای تامین نیازهای خود در بخش انرژی باید پروژه خط لوله انتقال گاز را هرچه فوری تکمیل و راه اندازی نماید.

وی ادامه داد: ساخت سد دیامیر باشا نقطه عطفی در بهبود وضعیت اقتصادی پاکستان خواهد بود، کشور نیازمند چندین سد آبی دیگر همچون سد دیامیر است، به ویژه سد "کالا باغ" که ده برابر بیشتر از سد آبی دیامیر سودمند و موثر است، ما در بخش آب و برق نیازمند زیرساخت های اساسی هستیم و برای این منظور به میزان نیاز موجود به ساخت سد آبی و نیروگاه های انرژی خواهیم پرداخت.

ارسال نظر

 
1