خبر فوری

 
 
تاکید دولت ازبکستان بر انجام اقدامات لازم برای راه اندازی پروژه خط ریلی سه جانبه
کد خبر :1502170360

15:17 1399/11/19


برچسب ها : اعظم خان سواتی, پاکستان و ازبکستان, خط ریلی, دولت ازبکستان, وزیر راه آهن و هوانوردی پاکستان,

دولت ازبکستان با ارسال نامه ای به وزیر راه آهن دولت پاکستان ضمن تقدیر از استقبال گرم از هیئت عالی رتبه دولت ازبکستان اعلام نمود: اقدامات لازم برای نهایی نمودن پروژه ریلی پیشاور_کابل_مزار شریف ماه جاری صورت خواهد گرفت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دولت ازبکستان با ارسال نامه ای به وزیر راه آهن دولت پاکستان ضمن تقدیر از استقبال گرم از هیئت عالی رتبه دولت ازبکستان اعلام نمود: اقدامات لازم برای نهایی نمودن پروژه ریلی پیشاور_کابل_مزار شریف ماه جاری صورت خواهد گرفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دولت ازبکستان در نامه رسمی خود به اعظم خان سواتی وزیر راه آهن دولت فدرال پاکستان از استقبال گرم و خوب اسلام آباد از هئیت عالی رتبه ازبک تقدیر نمود.

در این نامه آمده است: سفر هیئت عالی رتبه ازبک به پاکستان برای گسترش همکاری ها در بخش حمل و نقل مفید خواهد بود، پروژه اتصال خطوط ریلی ازبکستان به پاکستان و افغانستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و گزارش امکان سنجی این پروژه پس از انجام مطالعات مشترک میدانی تهیه خواهد شد که در آن ضوابط مربوط به مسائل مختلف همچون گمرک و قوانین مرزی نیز تعیین خواهد شد.

پس از تهیه گزارش امکان سنجی برنامه جامع برای دریافت بودجه از بانک جهانی و بانک توسعه آسیا تهیه خواهد شد.

طبق گفته منابع دولتی برای راه اندازی این پروژه سه جانبه به طول 573 کیلومتر ریل گذاری خواهد شد که بودجه ای بالغ بر 4.8 میلیارد دلار برای آن اختصاص داده شده است.

ارسال نظر

 
1