خبر فوری

 
 
تاکید حکم اعدام 11 تن از تروریست ها توسط فرمانده ستاد ارتش پاکستان
کد خبر :76040363

10:38 1397/07/06


برچسب ها : پاکستان, قمر جاوید باجوا,

ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش پاکستان حکم اعدام 11 تن از تروریست های بازداشت شده در پاکستان را تائید کرده است.


 

 

 راولپندی:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دیلی پاکستان، ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش پاکستان حکم اعدام 11 تن از تروریست های بازداشت شده در پاکستان را تائید کرده است.

طبق اطلاعیه صادر شده اداره روابط بین الملل ارتش پاکستان،ژنرال قمر جاوید باجوا 11 تن از تروریست ها که در حملات مختلف علیه نیروهای ارتش و شهروندان غیر نظامی نقش داشته اند در دادگاه خصوصی نظامی،مورد محاکمه قرار گرفتند و  به مجازات اعدام محکوم شدند.

اسامی این تروریست ها که به جرم خود اعتراف نموده اند و بر اساس  اعترافاتشان قرار است به دار مجازات آویخته شوند به این شرح است:

1.عین الله فرزند بشر خان 2.نائیک ولی فرزند گل میر خان 3.فضل منان فرزند عبدالخانان 4.رحمت زاده فرزند سیف الرحمن 5.زید محمد فرزند یوسف حسین 6.نعمت الله فرزند عطاء الله 7.مسین زاده فرزند نور فارست 8.محمد رحمن فرزند عبدالرحیم 9.عظمت الله فرزند سلیمان 10.محمد رقیم فرزند فضل جانان 11.اکرام خان فرزند خان زاده.

این تروریست ها علاوه بر حمله به نظامیان و شهروندان،مراکز آموزشی را نیز مورد هدف قرار داده اند که بر اثر آن 49 تن از شهروندان پاکستانی به شهادت رسیده اند.

همچنین در اثر حملات این تروریست ها به نظامیان ارتش پاکستان تعداد از 20 تن از نیروهای ارتش پاکستان کشته و 148 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

بر اساس جزئیات این اطلاعیه،به مقدار قابل توجهی مواد منفجره،سلاح و دیگر مهمات از این تروریست ها کشف و ضبط گردیده است.

علاوه بر صدور حکم 11 تن از تروریست ها،برای 4 تن از تروریست ها نیز احکام دیگری صادر شده است.

در روز دهم ماه جاری میلادی نیز فرمانده ستاد ارتش پاکستان با به دار آویختن 13 تن از تروریست ها موافقت نموده بود.

همچنین در 16 ماه اوت سال جاری،تعداد 15 تن از تروریست ها و قبل تر از آن در اوایل سال جاری تعداد 12 تن از متهمین به عملیات های تروریستی،بر اساس حکم دادگاه خصوصی نظامی به اعدام محکوم شده اند.

پس از بیست و یکمین تجدید نظر صورت گرفته در قانون اساسی پاکستان،تعداد زیادی از افراد شرور و خرابکار تروریستی در دادگاه های نظامی پاکستان به مجازات اعدام محکوم شده اند که بسیاری از آنان پس از موافقت فرمانده ستاد ارتش پاکستان به دار آویخته شده اند.

مجوز برگزاری دادگاه خصوصی نظامی در جنوری سال گذشته لغو گردید،اما مارس امسال،پس از موافقت مجلس ملی و سپس مجلس سنا ، مجوز برگزاری دادگاه نظامی برای مدت 2 سال به ارتش داده شد.

ارسال نظر

 
1