خبر فوری

 
تاکید تهران و اسلام آباد بر استفاده بهینه از ظرفیت های موجود برای تقویت تعاملات دوجانبه
کد خبر :847463047

14:16 1399/10/01


برچسب ها : پاکستان و ایران, چابهار, رحیم حیات قریشی, روابط دوجانبه, سفیر پاکستان, فرماندار سیستان و بلوچستان, گوادر, مرز ریمدان, مرز ریمدان_گبد,

طی دیدار میان رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در تهران و سید احمد علی موهبتی فرماندار استان سیستان و بلوچستان ایران، طرفین بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت و توانایی های موجود برای تقویت روابط دوجانبه تاکید کردند.


زاهدان: به گزارش راز نیوز| رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در تهران روز گذشته ضمن دیدار با سید احمد علی موهبتی فرماندار استان سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه دو کشور دارای ارزشهای مشترک از جمله تمدن و فرهنگ هستند، گفت: مرزهای غربی ایران به استان سیستان و بلوچستان وصل می شوند و نقش این استان در توسعه روابط میان دوطرف از اهمیت بسزایی برخوردار است.

فرماندار استان سیستان بلوچستان در این بین افتتاح مرز مشترک ریمدان-گبد میان دو کشور پاکستان و ایران را خوشایند قرار داد و اظهار داشت که این گذرگاه مرزی نقش مهمی در تغییر و مستحکم تر شدن روابط دوستانه دوجانبه و روابط دوطرفه تجاری و اقتصادی ایفا خواهد نمود. وی دو بندر گوادر و چابهار را مکمل یکدیگر توصیف کرد و خاطر نشان ساخت که دو بندر می توانند به همراه توسعه روابط اقتصادی، فقر را از مناطق همجوار ریشه کن سازند.

همچنین دوطرف بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت و توانایی های موجود برای تقویت روابط فیمابین تاکید کردند.

ارسال نظر

 
1